Slovenske železnice z nakupom 20 potniških vagonov in štirih novih večsistemskih lokomotiv nadaljujejo posodobitev voznega parka. Po besedah direktorja SŽ-Potniški promet Mihe Butare in ministra Bojana Kumra s tovrstnimi naložbami izboljšujejo kakovost javnega potniškega prometa. Posel je vreden 97 milijonov evrov.
Najvišja hitrost 200 kilometrov na uro
Gre za štiri interoperabilne električne lokomotive Siemens Vectron, namenjenih vleki mednarodnih potniških vlakov. Lokomotive bodo opremljene z najsodobnejšim varnostnim sistemom ETCS in bodo omogočale delovanje v osmih državah (Sloveniji, Avstriji, Hrvaški, Madžarski, Srbiji, Nemčiji, Češki in Italiji do Trsta), brez potrebe po menjavi na mejnih postajah. Njihova najvišja hitrost bo 200 kilometrov na uro.
Poseben poudarek je namenjen udobju in dostopnosti. Novi vagoni, od tega 15 sedežnih in pet večnamenskih, bodo klimatizirani in opremljeni s sodobnimi sedeži, brezžičnim internetom, potniškim informacijskim sistemom, LED-prikazovalniki ter vtičnicami in USB-priklopi pri vsakem sedežu. Vgrajen bo tudi sistem za štetje potnikov in sproten prikaz zasedenosti. Večnamenski vagoni bodo omogočali lažji dostop gibalno oviranim osebam, prostor za kolesa ter bistro oddelek, vagoni pa bodo prilagojeni tudi slepim, slabovidnim in osebam z okvaro sluha.

Sočasno je bila podpisana tudi pogodba za nabavo štirih novih večsistemskih lokomotiv Siemens Vectron, namenjenih vleki mednarodnih potniških vlakov. Lokomotive bodo opremljene z najnovejšim varnostnim sistemom ETCS in bodo omogočale vožnjo do 200 kilometrov na uro v osmih državah brez menjave na mejah. To bo skrajšalo potovalne čase, znižalo obratovalne stroške ter povečalo avtonomnost družbe pri izvajanju mednarodnega prometa.
Cilj je postati glavna prestopna točka iz jugovzhodne Evrope v zahodno in severno Evropo
“S tem uresničujemo četrto fazo razvoja potniškega prometa v mednarodnem okolju. Naš cilj je, da v naslednjih treh do štirih letih postanemo glavna prestopna točka iz jugovzhodne Evrope v zahodno in severno Evropo in ravno ta posel nam bo to omogočil,” je ob podpisu pogodbe izpostavil Butara. Kot je pojasnil, so vagoni bolj udobni in nizkopodni, kar bo omogočalo lažji dostop gibalno oviranim osebam. “S tem prenavljamo vozni park, ki je bil precej zastarel,” je ponovil.
S tovrstnimi nakupi ciljajo na učinkovit javni prevoz. V prihodnje nameravajo po njegovih besedah investirati še v 40 do 45 novih vlakov, s čimer bi se še bolj približali evropskim standardom.
Posel je vreden okoli 97 milijonov evrov, ministrstvo za okolje, podnebje in energijo bo iz sklada za podnebne spremembe prispevalo 44 milijonov evrov.
Kumer: Imamo še ogromno dela
Tudi Kumer je poudaril, da z novimi vlaki izboljšujejo kakovost javnega potniškega prometa, kar po po njegovi oceni vodilo tudi v rast števila potnikov. Kot je dodal, s tovrstnimi ukrepi znižujejo mobilnostno revščino, pri čemer je izpostavil še izboljšave zakonodaje.

Minister je dodal, da je bila Slovenija na repu EU po prevoženih kilometrih v javnem potniškem prometu. “Zdaj se vendarle premikamo navzgor, kar nas seveda veseli, imamo še ogromno dela,” je dodal.
Dobava novih vagonov načrtovana med junijem in oktobrom 2028
Direktor Siemens Mobitily Slovenia Aleš Napast je poudaril, da njihovo podjetje že 25 let ponosno sodeluje s SŽ pri obnovi oziroma modernizaciji železniškega prometa in med drugim poudaril, da kompozicije s svojo večsistemsko zasnovo omogočajo prečkanje meja brez ovir, torej brez prekinitve z varnostnimi sistemi.
Izvršni direktor Skupine Magyar Vagon Laszlo Ludvig pa je poudaril, da bo ta izvozni projekt za Slovenijo omogočil skupini Magyar Vagon, da se uveljavi ne le na domačem trgu, temveč tudi mednarodno z domače razvito serijo vagonov IC+.
Dobava novih vagonov je načrtovana med junijem in oktobrom 2028, dobava lokomotiv pa med aprilom in majem 2027.













