Mercator se po več kot desetletju očitno poslavlja od svojega eksperimenta z avtomatiziranimi bencinskimi servisi. Po neuradnih informacijah časnika Delo je družba na trg postavila vseh 21 samopostrežnih črpalk Maxen, ki jih upravlja hčerinska družba M-energija. Gre za povsem avtomatizirane servise brez osebja, razpršene po vsej Sloveniji, največ pa jih je na Dolenjskem in v severovzhodnem delu države.

Ko je Mercator leta 2011 uvedel bencinske servise Maxen, je projekt utemeljeval kot dopolnilno dejavnost ob svoji osnovni trgovski mreži. Sprva je kazalo obetavno; prihodki so rasli vse do leta 2018. A že leto kasneje je trend obrnil: prodaja je začela upadati, izgube pa so se kopičile. Podjetje M-energija je večino let končalo v rdečih številkah; lani je ob dobrih 13 milijonih evrov prihodkov zabeležilo 709 tisoč evrov izgube. Dodaten signal, da se Mercator poslavlja od manj donosnih dejavnosti, je bilo tudi lansko zaprtje vseh trgovin M Tehnika.
Kupca še skrivajo, ugibanj pa ne manjka
Za nakup servisov naj bi se potegovala dva interesenta. Eden je, kot poroča Delo, madžarski Mol, a tam uradnih komentarjev ne dajejo. Vprašanje pa je, ali bi mu Agencija za varstvo konkurence sploh dovolila širitev, saj ima Mol v Sloveniji že več kot 130 lokacij, pri prevzemu OMV-jeve mreže pa je moral 39 poslovalnic odstopiti Shellu, da ne bi prišlo do prevelike koncentracije.
Drugi interesent je po neuradnih podatkih še bolj presenetljiv, saj naj ne bi šlo za naftnega trgovca, temveč za ponudnika pijač, kar bi pomenilo precej nenavaden vstop na trg pogonskih goriv.
Mercator sam dogajanja ne komentira, a očitno se zaključuje obdobje, ko je trgovski velikan iskal dodatne prihodke zunaj klasične trgovine. Prodaja bencinskih servisov bo prinesla odgovore na vprašanja, ali se bo na slovenskem trgu pojavila nova konkurenca ali pa bo mrežo prevzel eden od obstoječih igralcev in s tem morda še bolj premešal razmerja v že sicer precej koncentrirani naftni panogi.