Aktualno

Ste videli, kaj imajo v Zagrebu? Semafor prepozna kolesarje in avtomatsko prižge zeleno

Prebivalce središča Zagreba je po poročanju Jutarnjega lista precej presenetila nova prometna ureditev na križišču ulice Grada Mainza in Slovenske ulice, v bližini Keglića in Trga Francoske republike. Gre za t. i. inteligentno prometno signalizacijo, sistem, ki v realnem času prilagaja prometne pogoje dejanskim potrebam.

Kot so sporočili iz Mestne uprave Zagreb, je bila prilagojena svetlobna signalizacija za vozila, na podlagi podrobnih meritev prometa in opazovanja gibanja, omogočeno pa je tudi zavijanje iz vseh treh pasov ulice Grada Mainza na Slovensko, s čimer se je pretočnost bistveno povečala. Dodali so še, da je na križišču nameščen videonadzor ter implementiran sistem, ki v realnem času šteje in razvršča vozila, analizira prometne tokove ter samodejno prilagaja delovanje semaforjev.

“Nameščen je bil tudi pametni semafor za kolesarje. Sistem zazna kolesarje in jim samodejno prižge zeleno luč za varen in tekoč prehod skozi križišče,” so zapisali na uradnem profilu na Facebooku. Ni pa trajalo dolgo, da so se pod objavo zvrstili komentarji prebivalcev, ki so imeli kaj povedati čez to rešitev.

“To je za tiste kolesarje, ki si želijo narediti samomor,” je zapisal eden izmed sledilcev, na kar ga je drugi opozoril, da ima steza semafor. Drugi so rešitev pohvalili: “Odličen korak v pravo smer. Potrebujemo več takih primerov,” je zapisal eden od komentatorjev.

“Z novo stezo, s katere se je že po nekaj metrih treba ponovno vključiti nazaj v prvotna dva pasova, nismo pridobili nič, z ‘genialno’ potezo pa so ukinili osem parkirnih mest. Parkirišče je zdaj ob cesti, prej pa je bilo postavljeno pod kotom 45 stopinj, kot v nadaljevanju ulice … V soseski, kjer je že tako težko najti prosto parkirno mesto, je to res vizionarska poteza,” pa je bil ciničen eden od stanovalcev.

“Končno. Takšna infrastruktura Zagrebu močno primanjkuje, če želi kolesarski promet varno in jasno vključiti v splošni promet. Tistim, ki se zgražajo in ne razumejo ničesar, pa naj bo – vsak začetek je težak. Amsterdam, London ali Kopenhagen tudi niso čez noč razvili svoje (kolesarske) prometne kulture ali integracije. Klasičen Hrvat, žal, ne zna drugače, kot da se posmehuje vsemu novemu,” mu je odgovoril en izmed tistih, ki takšno ureditev pozdravljajo.

Novinar omenjenega portala je križišče preizkusil tudi sam

Kot je pojasnil, se semafor za kolesarje vklopi le, ko se ti pojavijo, zelena luč pa sveti le nekaj sekund – toliko, kolikor kolo potrebuje, da prevozi diagonalo na drugo stran ceste. Tik nad semaforjem je nameščena tudi pametna kamera, ki spremlja dogajanje na terenu.

“Steze na cesti izgledajo nekoliko nenavadno. Ljudje bodo potrebovali nekaj časa, da se jih navadijo. Mislim, da bo v začetku večini lažje cesto prečkati kar po prehodu za pešce,” pa mu je na vprašanje, kaj meni o novi ureditvi, odgovoril eden izmed mimoidočih.

Da nova ureditev v praksi vendarle ni po godu vsem, je dal vedeti drugi: “To je mimo vsake pameti. Kaj so to delali za kamikaze? Sploh ne vem, kateri semafor naj gledam. Nihče tu ne gre čez, vsi gredo kar na prehod za pešce. Saj tukaj vozijo kolesa tudi otroci, nam je povedala ena od kolesark, medtem ko je svoj kolo vlekla čez običajni prehod za pešce.”

Kaj pa o takšni ureditvi menite vi? Bi se obnesla pri nas?

Delitve: