Črna kronika

Policija opozarja na dve novi spletni prevari, oškodovanca ostala brez več deset tisoč evrov

Policisti so pretekli konec tedna na Goriškem in v Ajdovščini obravnavali dve večji spletni goljufiji, v katerih sta oškodovanca skupaj izgubila več deset tisoč evrov. Eden je bil iz vrst gospodarstva, drugi fizična oseba.

Prevara prek WhatsAppa: ponarejen glas in profil prepričala podjetje

V prvem primeru je slovenska gospodarska družba na podlagi sporočil, prejetih prek aplikacije WhatsApp, domnevala, da komunicira s predstavniki tujega poslovnega partnerja. Goljufi so ponaredili profil in glasovno sporočilo ter ustvarili prepričljiv vtis, da gre za legitimno podjetniško komunikacijo. Na tej podlagi je podjetje opravilo visoko nakazilo na bančni račun v eni od evropskih držav, šele kasneje pa ugotovilo, da je bilo žrtev spletne prevare. Policija primer še preiskuje.

Stara kripto rana in nova past: lažni odvetniki izčrpali žrtev

Druga prevara je prizadela posameznika, ki je že lani izgubil denar zaradi lažnih obljub o visokih zaslužkih pri investiranju v kriptovalute. Ko je želel dobiti izgubljena sredstva nazaj, je ponovno vzpostavil stik z domnevno mednarodno odvetniško pisarno, tokrat preko kriptirane komunikacije. Tudi v tem primeru je opravil več nakazil, tokrat na različne kripto denarnice, in šele nato ugotovil, da gre znova za prevaro. Policija tudi ta primer še preiskuje.

Na Generalni policijski upravi poudarjajo, da so najpogostejše oblike spletnih goljufij še vedno povezane s spletnimi nakupi, kjer uporabniki plačajo artikle, ki jih nikoli ne prejmejo, ter z investicijskimi shemami, ki obljubljajo hiter dobiček z minimalnim tveganjem. V zadnjem času goljufi pogosto uporabljajo tudi telefonske klice, družbena omrežja ter lažna SMS in e-poštna sporočila, s katerimi pridobijo dostop do bančnih podatkov žrtev.

Policija ob tem znova poziva k previdnosti pri spletnem poslovanju, zlasti pri investicijah, uporabi bančnih aplikacij in komuniciranju preko nepreverjenih kanalov.

Delitve: