Kot poroča Forbes, se bo gradnja drugega tira med Divačo in Koprom zavlekla še za dodatnega pol leta. Novi rok za dokončanje vseh del je 5. september 2026, medtem ko bo proga morala biti tehnično prevozna že marca istega leta.
V podjetju 2TDK so sredi julija podpisali aneks s konzorcijem izvajalcev (SŽ-ŽGP, GH Holding, YM Construction in Kolektor Igin), ki gradijo železniške in predorske sisteme. Po poročanju Forbsa aneks predvideva sočasno izvajanje del na različnih odsekih in določa nove roke dostopov do predorov, ki so se zamaknili zaradi težav v dolini Glinščice in zaradi večjih kraških pojavov.
Geološke pasti in novi zamiki
Po prvotni pogodbi bi morali gradbinci tretjega sklopa del začeti marca letos, a so roki padli zaradi zapletov v prvih dveh sklopih. Po poročanju Forbsa se je zdaj zapletlo tudi na odprti trasi med Divačo in predorom Lokev, kjer so gradbinci naleteli na vrtačo dolžine 35 metrov. Ta bo zahtevala dodatne geološke raziskave in posebno premostitev, zato odprti del trase še ni bil predan izvajalcem.
Čeprav novi aneks določa zaključek tretjega sklopa septembra 2026, dokument vsebuje tudi vmesni rok: najpozneje do 15. marca 2026 mora biti proga prevozna z vlaki, še brez signalnovarnostnih naprav in električne vleke. V 2TDK trdijo, da je ta rok določen izključno zaradi tehnološkega zaporedja del.
Politika, podražitve in kritike
Kot opozarja Forbes, politični pritiski in spreminjanje časovnic niso novost. Vlada je lani razrešila nekdanjega prvega moža 2TDK Pavleta Hevka, potem ko je predlagal podražitev projekta in prestavitev roka v leto 2026. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je letos dejala, da nekajmesečne zamude pri tako velikem projektu “niso grozne”. A v gradbeni stroki menijo, da se politika ne bi smela vmešavati v operativno časovnico.
Stroški skladiščenja in končna cena
Zaradi zamikov nastajajo dodatni stroški skladiščenja opreme. Po poročanju Forbsa bo 2TDK kril stroške, nastale do podpisa julijskega aneksa, vse nadaljnje pa izvajalci sami. Podjetje zagotavlja, da projekt ne bo presegel skupne vrednosti 1,109 milijarde evrov.
Čeprav je bil konec leta 2025 sprva zamišljen kot realen zaključek projekta, se zdaj uradno potrjuje, da bo dokončna otvoritev drugega tira sledila šele jeseni 2026.