Gospodarstvo

Avstrijska multinacionalka s podružnico v Sloveniji čez noč ugasnila – kaj to pomeni za nas?

V noči na 29. avgust je avstrijska multinacionalka MyWorld International (podjetje, ki ga mnogi poznajo po nekdanjem imenu Lyoness) praktično izginila s spleta. Brez opozorila in brez pojasnila so ugasnile vse ključne spletne strani, vključno s tistimi, prek katerih so uporabniki upravljali vračilo dela kupnine (cashback).

Tudi slovenska podružnica myWorld d. o. o. je ostala brez informacij. “Tavamo v popolni temi,” so za Siol.net priznali v Mariboru.

Sistem, ki je dolga leta buril duhove

Lyoness, ki je pozneje postal MyWorld, je več kot dve desetletji ponujal storitev vračila kupnine pri partnerskih trgovcih. V praksi je deloval kot kartica zvestobe z mrežnim marketingom: uporabniki so lahko v sistem vabili nove člane in ob vsakem njihovem nakupu dobivali provizijo.

Prav ta model je podjetje v številnih državah pahnil pod drobnogled organov pregona. V Italiji, na Norveškem in Poljskem so Lyoness oziroma MyWorld uradno razglasili za piramidno shemo in prepovedali novačenje članov. V Avstriji so sicer nižja sodišča nekaj časa odločala podobno, a je višje deželno sodišče leta 2016 podjetje oprostilo takih obtožb.

Propad v številkah

Težave pa so se kopičile. Krovno podjetje Lyoness Europe in njegova mednarodna veja s sedežem v Švici sta bankrot razglasila že oktobra lani. MyWorld International s sedežem v Gradcu je prevzel dejavnosti, a zgodba se ni obrnila na bolje.

Po poročanju avstrijske televizije ORF je podjetje 4. avgusta letos uradno vložilo zahtevo za insolvenčni postopek. Dolgovi znašajo dobrih 22 milijonov evrov, dodatno pa so podjetje bremenile še davčne obveznosti, ki presegajo 50 milijonov evrov. Dva dni kasneje je podobno usodo doletelo še hčerinsko podjetje Lyconet Austria GmbH, zadolženo za mrežni marketing.

“Poskus nadaljevanja poslovanja ni predviden,” so pojasnili na graškem sodišču, kjer zdaj vodijo postopke razdelitve premoženja.

Špekulacije o preiskavah in negotovost članov

Kaj je sprožilo nenadno zaprtje spletnih strani, ostaja nepojasnjeno. Nekateri avstrijski mediji namigujejo, da bi se lahko v ozadju skrivale preiskave organov pregona zaradi suma, da je podjetje kljub finančnemu zlomu še vedno novačilo člane. Uradnih potrditev o tem za zdaj ni.

Na družbenih omrežjih so se medtem nabrali desettisoči komentarjev razočaranih članov, ki se sprašujejo, ali je njihov denar izgubljen. “Najhitrejši zaslužek je bil vedno z novačenjem. Cashback je bil le drobiž,” je zapisal nekdanji član na forumu Reddit. Nekdo drug je dodal: “Denarja ne bo več. Preveč dobro so zaščiteni z zakonodajo.”

Kaj to pomeni za Slovenijo?

Za slovensko podružnico, ki je imela lani šest milijonov evrov prihodkov in več kot milijon evrov dobička, pomeni nenaden izklop predvsem izgubo osnovnega poslovnega orodja, tj. dostopa do globalnega sistema. Brez njega ni mogoče izvajati niti izplačil cashbacka niti upravljanja mreže članov.

Kot poroča Siol.net, v podjetju pravijo, da jih je “popoln mrk spletnih strani oziroma ukinitev storitev ujel povsem nepripravljene” in da tudi sami “tavajo v temi”. Vprašanje, ali bodo slovenski uporabniki svoj denar še kdaj videli, tako zaenkrat ostaja odprto, a izkušnje iz tujine ne obetajo veliko.

Delitve: