Ste v medijih ali kje drugje zasledili, da je bil izdelek oziroma živilo, ki ga imate doma, odpoklicano? Če doma odkrijete izdelek, ki je bil odpoklican, ga ne uporabljajte, opozarjajo pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). V obvestilu o odpoklicu so navedeni natančni podatki, kot so EAN koda, datum roka uporabe ali številka lota, ki vam pomagajo preveriti, ali se vaš izdelek nanaša na odpoklic. Tudi če ste izdelek že uporabljali ali delno zaužili, ga lahko vrnete trgovini, kjer ste ga kupili.
Kot pojasnjujejo pri ZPS, lahko pri vrnjenem odpoklicanem izdelku običajno zahtevate vračilo kupnine, vendar ne velja vedno in za vse primere, zato je priporočljivo slediti navodilom podjetja, objavljenim v obvestilu o odpoklicu.
Pravice potrošnikov pri odpoklicu nevarnega živila
Odpoklicano živilo ni varno za uživanje ali uporabo. Stopnjo tveganja za zdravje najdete na uradni nacionalni spletni strani za obveščanje o odpoklicih. Potrošnik lahko tudi že načeto ali zamrznjeno živilo vrne skupaj z originalno embalažo in računom ter zahteva vračilo kupnine, pojasnjujejo pri ZPS.

Pravice pri odpoklicu nevarnega neživilskega izdelka
Za odpoklicane neživilske izdelke pa Zakon o varstvu potrošnikov omogoča, da potrošnik najprej zahteva vzpostavitev skladnosti izdelka, to pomeni zamenjavo ali popravilo. Če trgovec tega ne stori v določenem roku, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne ali sorazmernega dela kupnine, dodajajo pri ZPS.

Izjema velja le za odpoklice v prvih 30 dneh od nakupa, ko potrošnik vedno lahko zahteva vračilo plačanega zneska.
Kakšno odškodninsko odgovornost nosi proizvajalec?
Če napaka na neživilskem izdelku povzroči smrt, telesno poškodbo ali škodo na drugi stvari, lahko potrošnik povračilo škode uveljavlja pri proizvajalcu. Proizvajalec je odgovoren za škodo do deset let po dnevu, ko je blago z napako dal v promet. Povrnitev škode se uveljavlja po splošnih pravilih civilnega prava, običajno po sodni poti, še pojasnjujejo pri ZPS.