Aktualno

EU bi ukinila eno izmed stvari, ki nam gre vsem najbolj na živce

Evropska komisija pripravlja reformo, ki bi lahko uporabnikom spleta prihranila eno najbolj motečih izkušenj zadnjih petnajstih let: nenehna pojavna okna za soglasje o piškotkih.

Gre za odpravo pravil iz leta 2009, ko je bila v Direktivo o e-zasebnosti dodana zahteva, da morajo spletne strani pred nalaganjem piškotkov pridobiti izrecno privolitev uporabnika. Čeprav je bil namen zakonodaje varovanje zasebnosti, so se pasice hitro sprevrgle v spletno nadlogo, ki jo danes večina uporabnikov zgolj avtomatično potrdi, brez branja podrobnosti.

»Preveč soglasja ubija soglasje«

»Ljudje so se navadili klikanja privolitve za vse. Posledično soglasje izgublja pomen, saj ga uporabniki ne doživljajo več kot zavesten izbor,« je pojasnil Peter Craddock, odvetnik pri Keller and Heckman.

Komisija zdaj pripravlja sveženj ukrepov za digitalni sektor, s katerim želi zmanjšati birokracijo. Decembra bo predstavila t. i. omnibus zakonodajni predlog, ki bo obravnaval tudi vprašanje piškotkov. Ena od možnosti je, da bi uporabniki svoje nastavitve shranili enkrat, denimo v brskalniku, namesto da jih potrjujejo ob vsakem obisku nove strani.

Tudi posamezne države članice imajo podobne ideje

Podobne ideje so predlagale tudi posamezne države članice. Danska je maja letos predstavila pobudo za odpravo obvestil pri t. i. »neškodljivih« piškotkih, ki so potrebni za tehnične funkcije ali osnovno statistiko, ne pa za trženje in oglaševanje.

Industrija pa poziva, da se pravila o piškotkih prenesejo v okvir Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR), ki uporablja bolj prožen, tveganju prilagojen pristop. »To bi podjetjem omogočilo ustreznejše pravne podlage, kot je legitimni interes, ob tem pa bi še vedno varovali pravico do zasebnosti,« je dejal Franck Thomas iz oglaševalskega združenja IAB Europe.

Reforma piškotkov le uvod v večjo razpravo

Reforma piškotkov bo le uvod v še večjo razpravo, saj Komisija za prihodnje leto napoveduje Zakon o digitalni pravičnosti, ki bo usmerjen v regulacijo spletnega oglaševanja. Bruselj obljublja, da bo zakonodaja zaščitila potrošnike pred manipulativnimi praksami in nepošteno personalizacijo.

Če bo Komisiji uspelo, bi lahko spletne pasice o piškotkih kmalu postale stvar preteklosti … Za uporabnike velik korak k bolj nemoteni izkušnji, za tehnološko industrijo pa začetek nove bitke med varovanjem zasebnosti in gospodarskimi interesi.

Delitve: