Zimske pnevmatike so eden ključnih varnostnih elementov vozila, a razlika med kakovostnimi in slabimi je lahko življenjskega pomena. Najnovejši test evropskih avtomobilskih klubov, pri katerem je sodeloval tudi AMZS, je pokazal, da varčevanje pri nakupu gum pogosto pomeni bistveno slabše vozne lastnosti.
Tokrat so preizkusili 31 pnevmatik dimenzije 225/40 R18, kar je ena najpogostejših dimenzij, ki jo uporabljajo družinski avtomobili in kompaktni SUV-ji. Preizkusi so potekali z Volkswagnovim golfom, posebna pozornost pa je bila namenjena cenejšim modelom, ki zaradi rasti cen zadnja leta vse bolj zanimajo kupce. Rezultati pa so znova pokazali, da se poceni nakup lahko hitro sprevrže v nevarnost.
Kar tretjina gum razočarala
Med testiranimi pnevmatikami jih je enajst prejelo najnižjo možno oceno. Pri AMZS-ju opozarjajo, da je vožnja z njimi tvegana in jih zato ne priporočajo: “Kar 11 od 31 preskušenih pnevmatik je dobilo oceno slabo pri varnostnih merilih, s tem pa je tudi njihova skupna ocena slaba, kar pomeni, da pri AMZS-ju ne priporočamo njihovega nakupa, saj vožnja s takšnimi pnevmatikami predstavlja varnostno tveganje.”
Vseh enajst slabo ocenjenih gum prihaja iz nizkocenovnega razreda. Eno izmed teh so sicer označili kot “pomanjkljivo” in jo priporočili zgolj z zadržki, dve drugi pa sta prejeli oceno 2zadovoljivo”, torej sta primerni le za voznike, ki se vozijo manj in niso pogosto v zahtevnih cestnih razmerah.
Višja cena praviloma prinaša več varnosti
Med dražjimi pnevmatikami je bila slika precej boljša: štiri od šestih so dobile oceno “dobro”, dve pa sta jo zgrešili le za malenkost. “Tudi zato le težko rečemo, da visoka cena vselej pomeni tudi najboljšo kakovost, a dve pnevmatiki z oceno zadovoljivo morda lahko označimo kot izjemi, ki potrjujeta pravilo, da so pnevmatike uveljavljenih blagovnih znamk, ki imajo tudi višjo ceno, boljše od nizkocenovnih pnevmatik,” poudarjajo pri AMZS-ju.
Prihranek je lahko usoden
Razlika v ceni med najboljšimi in najslabšimi gumami ni tako velika, kot bi si mislili, a varnostna razlika je ogromna: “Za najboljšo pnevmatiko na našem testu – Goodyearovo pnevmatiko ultragrip performance 3 v dimenziji 225/40 R18 V – je treba pri nas odšteti približno 130 evrov, za eno najslabših na testu, pnevmatiko evergreen EW66, pa približno 80 evrov.”
Čeprav se zdi, da pri štirih pnevmatikah prihranite približno 200 evrov, je končni izračun povsem drugačen. Pri zaviranju na mokrem cestišču se je namreč pokazalo, da se bo voznik z Goodyearovimi gumami pri 80 km/h že ustavil, medtem ko bo z Evergreenovimi še vedno drsel po cesti s hitrostjo 40 km/h.
Več novic preberite na maribor24.si.