Pristojni so identificirali težave pri današnjem javnem preizkusu sistema SI-Alarm, konkretnih razlogov zanje pa še ne morejo podati. Pojasnili so, da so nastale pri distribuciji, v prihodnjih dneh jih bodo konkretno analizirali. Pričakujejo, da bodo težave ustrezno naslovljene, sistem pa da bo v prihodnje deloval učinkovito.
Najdeni razlogi za težave
Kot je v izjavi za medije v Ljubljani poudaril generalni direktor Uprave RS za zaščito in reševanje Leon Behin, je bil preizkus kljub tehničnim težavam uspešen. “Ekipa operaterjev je našla razloge za težave in jih v relativno kratkem času tudi odpravila. To nas po svoje veseli, saj smo prepričani, da se bo treba tako odzvati tudi v nekaterih dejanskih kriznih razmerah,” je dejal.
Kakovost in način posredovanja sporočila bodo po njegovih besedah še preverili. Je pa kot zelo pomembno izpostavil to, da je bilo sporočilo posredovano z istim besedilom, kot so ga pripravili v upravi.
Nekateri uporabniki mobilnih telefonov namreč sporočila niso prejeli ob predvidenem času, temveč dobre tri ure pozneje. Manjši delež uporabnikov sporočila sploh ni prejel.
Ocenjujejo, da sporočila posredovalo 95 odstotkov oddajnikov
Kot je pojasnil Marko Stošicki iz Telekoma Slovenije, o točnih razlogih za težave še ne morejo govoriti. “Težava je bila pri distribuciji od baznih postaj do uporabnikov. Konkretna analiza bo izvedena v naslednjih dneh, nato bo znanega kaj več,” je povedal. Sporočilo je po doslej znanih podatkih posredovalo več kot 95 odstotkov oddajnikov, ki jih imajo operaterji na območju Slovenije, je dodal.
Predhodne preizkuse so po njegovih besedah izvajali v zaprtih nadzorovanih okoljih, ki jih imajo za to na voljo operaterji, ti pa se seveda razlikujejo od preizkusov v javnem omrežju. To so za STA poudarili tudi pri operaterjih A1 in Telemach. Kot so pojasnili, so rezultati teh preizkusov pokazali, da sistem deluje skladno s pričakovanji.
Kaj storiti, če sporočila niste prejeli?
Tistim, ki sporočila sploh niso prejeli, Stošicki svetuje, naj se obrnejo na svojega mobilnega operaterja. Vse uporabnike mobilnih telefonov je pozval tudi k rednemu posodabljanju programske opreme. Pristojni namreč pričakujejo, da bodo nekatere težave odpravljene tudi s posodobitvami operacijskih sistemov mobilnih naprav.
Poudaril je, da je bil namen preizkusa preveriti delovanje sistema v praksi in odkriti potencialne težave. “Po mojem mnenju smo jih zaznali in odpravili dokaj dobro, tako da je bil test z vidika delovanja sistema uspešen,” je dejal in pohvalil sodelovanje operaterjev mobilnega omrežja.
Dobro preverili in odpraviti prve težave
Zelo konstruktivno sodelovanje operaterjev je izpostavil tudi državni sekretar na ministrstvu za digitalno preobrazbo Miroslav Kranjc. “Test je namenjen odkrivanju napak pri oddajanju in prikazu sporočil na uporabniških napravah. Ocenjujem, da smo danes uspeli to dobro preveriti in tudi odpraviti prve težave, ki so se pojavile,” je dejal.
Pohvalil je tudi ravnanje javnosti, ki se ni odzvala panično. “Verjamem, da bo sistem takrat, ko ga bomo potrebovali, deloval,” je dodal.
Behin je še poudaril, da sistem SI-Alarm predstavlja dopolnitev obstoječega sistema javnega obveščanja v Sloveniji, ki deluje vrhunsko, za to pa si bodo prizadevali tudi v prihodnje. Ob tem je pohvalil operaterje številke 112, ki konstruktivno sodelujejo tudi pri vzpostavitvi sistema SI-Alarm.