Gospodarstvo

Dars pridobil okoljevarstveno dovoljenje za tretji pas proti Primorski, kdaj se začnejo dela?

Dars je po več letih prizadevanj pridobil pravnomočno okoljevarstveno dovoljenje za izgradnjo tretjega pasu na primorski avtocesti med Ljubljano in Vrhniko, enem najbolj obremenjenih odsekov slovenskega avtocestnega omrežja.

Projekt predvideva preoblikovanje obstoječega odstavnega pasu v vozni pas, ob tem pa bodo dograjeni pospeševalni in zaviralni pasovi ter odstavne niše na priključkih. Gradbenega dovoljenja za zdaj ne potrebujejo, saj gre za uradno vzdrževalna dela v javno korist. Kljub pridobljenemu soglasju pa stroji med Kozarjami in Vrhniko še nekaj časa ne bodo zabrneli. Kot je ob odprtju priključka Dragomer pojasnil predsednik uprave Darsa Andrej Ribič, bi se dela lahko začela čez dve leti.

“Več kot desetletje smo poslušali opozorila, da potrebujemo tretji pas. Promet je prevelik za ceste, ki jih imamo, moramo gledati naprej, čim prej zgraditi del proti Primorski in s tem povečati odtok,” je povedal Ribič.

Namen del: večja pretočnost in varnost

Dars kot cilj projekta izpostavlja povečanje pretočnosti in varnosti na eni najbolj obremenjenih točk, vstopu v ljubljanski prometni obroč med odcepoma Domžale in Zadobrova. “Kot veste smo danes odprli gradbišče na avtocesti med Domžalami in Ljubljano, zaprli smo sredinski pas, ki se bo razširil,” je dodal Ribič.

Promet bo med delom potekal po dveh zoženih pasovih, omejitev hitrosti bo na območju vključevanja 60 kilometrov na uro, na samem delovišču pa 80 kilometrov na uro. “Na tem delu je vsako jutro kolona, čakalni čas je tam od pet do 15 minut, deset minut. Upam, da se s temi deli ta čas ne bo dosti povečal,” je pojasnil Ribič.

Ob tem je apeliral na odgovorne za umeščanje v prostor, naj postopke skrajšajo. “10, 15 let smo zamudili, strokovnjaki so opozarjali, da je treba delati. Bojim se, da bomo s takšnim načinom umeščanja, kot ga imamo, tudi v prihodnje zamujali. Zato predvsem apeliram na tiste, ki lahko kaj naredijo, da se postopki umeščanja skrajšajo,” je bil jasen.

Izgubljeni čas in prihodnji izzivi

Ker bodo dela potekala dve gradbeni sezoni in pod prometom, je težko pričakovati dokončanje pred koncem desetletja. Dars že načrtuje tudi ukrepe glede neučinkovitega sistema za dinamično upravljanje hitrosti, ki ga vozniki pogosto ne upoštevajo: “Smo v dogovorih s prometno policijo in obljubili so, da bodo ukrepali,” je zaključil Ribič.

Delitve: