Magazin

Roza oktober: Kako pogost je rak dojke v Sloveniji in kako ga najhitreje odkriti?

Oktober je mesec boja proti raku dojk, najpogostejšem malignem obolenju žensk v razvitem svetu. Združenje Europa Donna Slovenija pripravlja že tradicionalno kampanjo, ki letos nosi ime “Ne pozabi nase!” in je namenjena ozaveščanju o raku dojk. Med drugim kampanja poziva k odzivanju na vabila preventivnih presejalnih programov in poudarja pomen obiska zdravnika ob dolgotrajnih spremembah. Letošnjo kampanjo so povezali tudi z ozaveščanjem o rakih rodil in pozivom k skrbi za zdravje.

Najpogostejša oblika raka pri ženskah

Kot so v Združenju Europa Donna Slovenija napisali v sporočilu za javnost, je rak dojk v Sloveniji najpogostejši rak pri ženskah, med obolelimi pa sta tudi eden do dva odstotka moških. Register raka navaja, da je v letu 2022 za rakom dojk zbolelo 1.510 oseb, od tega 1.502 žensk in osem moških, umrlo pa 434 žensk in šest moških. Velik delež rakavih obolenj pri ženskah predstavljajo prav raki rodil.

Pomembna sta programa Zora in Dora

Kot je na novinarski konferenci pred začetkom kampanje povedala izvršna direktorica Združenja Europa Donna Slovenija Tanja Španić, kampanja poudarja, da je skrb za zdravje enako pomembna kot ostala vsakodnevna opravila. Kot izjemno pomembna sta bila izpostavljena programa Zora in Dora. Prvi je program za odkrivanje predrakavih in rakavih sprememb na materničnem vratu, drugi pa je namenjen odkrivanju raka dojk v najzgodnejših fazah.

Pomen samopregledovanja

Pri zgodnjem odkrivanju raka dojk je izjemno pomembno samopregledovanje. Kot je izpostavila Simona Borštnar, specialistka internistične onkologije, je samopregledovanje pomemben način, da ženska hitreje opazi morebitne spremembe. Sicer to ni nadomestilo za presejalne programe, vendar pa je kljub temu pomembno. Ključnega pomena pri samopregledovanju sta, po besedah Borštnar, rednost in doslednost. Vsaka ženska bi morala samopregled opraviti enkrat mesečno in v primeru kakršnihkoli sprememb, četudi nebolečih, čim prej obiskati zdravnika. Zgodnje ukrepanje lahko namreč pomeni bistveno boljšo možnost ozdravitve.

Sodelujejo tudi številna podjetja

Tudi letos z Združenjem Europa Donna Slovenija sodelujejo številna podjetja, ki se z aktivnosti in donacijami Združenju Europa Donna pridružujejo iniciativi ozaveščanja o raku dojk in pomenu samopregledovanja. S posebnimi kampanjami so se pridružili Spar Slovenija, Primark, Samsung in Telekom Slovenije, Kraš z blagovno znamko Frondi, Mimovrste, SEB z blagovno znamko Tefal in izbranimi trgovci, Kozmetika Afrodita, Lidl Slovenija in Žito, Ljubljanski potniški promet, Baby Center, Salvus Med, Acron, Galerija Fotografija, Košarkarski klub Cedevita Olimpija, Rokometni klub Krim OTP Group Mercator, Craft-alnica in Društvo za boj proti raku Štajerske Maribor v sodelovanju s slovenskimi oblikovalkami. Vse partnerske projekte si lahko ogledate na uradni spletni strani Združenja Europa Donna Slovenija.

V rožnatem oktobru bodo potekali tudi številni ozaveščevalni dogodki v organizaciji Združenja Europa Donna Slovenija in partnerjev. Seznam dogodkov je na voljo na uradni spletni strani.

Delitve: