Na Sparovih policah v Sloveniji praktično ni več za dobiti pralnega praška Persil, čemur pričajo tudi fotografije praznih polic, ki jih je objavil Žurnal24. Namesto izdelkov je obvestilo: “Borimo se proti inflaciji. Zavračamo neupravičeno zviševanje cen s strani dobaviteljev, zato smo izdelke umaknili z naših polic.”
Kot so v Sparu pojasnili za omenjeni medij, “/l/ahko potrdimo, da smo določene izdelke blagovnih znamk dobavitelja Henkel zaustavili za naročanje zaradi neutemeljenega dviga nabavnih cen. Izdelki bodo na policah do prodaje starih zalog.” Gre za Persil, Perwoll, Pril in Silan.
“Zaloge, ki smo jih še imeli iz zadnjih nabav, grejo proti koncu. Novih nabav pa nimamo, saj smo zaradi neutemeljenega dviga omenjenih izdelkov zaustavili nabave,” dodajajo. Kolikšen naj bi bil dvig Henkla, niso razkrili, Žurnal24 pa poroča, da naj bi šlo za visoko podražitev.
Spar se bori proti neupravičenim podražitvam
Kot še poudarjajo pri priljubljenem trgovcu: “V podjetju Spar Slovenija se vsak dan trudimo, da svojim kupcem zagotavljamo kakovostne izdelke po najboljših možnih cenah. Naša zaveza pa ostaja jasna – ob vsakem potencialnem dvigu nabavnih cen se z dobavitelji aktivno pogajamo, da spremembe čim manj vplivajo na končno ceno, ki jo plača kupec. Zato ne pristajamo na neutemeljena povišanja s strani dobaviteljev, ki bi pomenila nepotrebno finančno obremenitev za naše kupce. Takšno povišanje nabavnih cen, kot smo jih prejeli za zgoraj omenjene izdelke, je neutemeljeno in za SPAR Slovenija nesprejemljivo. Zato smo sprejeli premišljeno, a težko odločitev, da na povišanje nabavnih cen ne pristanemo in omenjene izdelke umaknemo iz prodaje.”
Po pojasnilih Spara bi se maloprodajne cene, če bi sprejeli predlagane podražitve, zvišale za do 30 odstotkov. To pomeni, da bi prašek, ki zdaj stane 22 evrov, stal skoraj 29 evrov.
Redko se zgodi, da Spar umakne izdelke
Spar redko umika izdelke močnih blagovnih znamk, saj sam občuti izpad prodaje. “Vsak dan v naših trgovinah kupuje več kot 200.000 ljudi. In mi, kot Spar, smo odgovorni, da kupujejo kakovostne produkte po poštenih cenah,” pojasnjujejo za Žurnal24.
“Vedno se poskušamo z dobaviteljem pogajati za cene in seveda na koncu skleniti dogovor. Zelo redko pride do zaustavitve naročanja zaradi nedogovora,” dodajajo. Nove cenike sprejmejo, če je dvig upravičen, kot primer pa navajajo visok skok borzne cene kakava v zadnjem letu in pol.