Aktualno

Večji strah kot brezposelnost: Evropejce muči nova skrb

Evropejci vedno pogosteje razmišljajo o kibernetski varnosti, je pokazala raziskava ponudnika kartičnih plačil Mastercard. Kot ugotavljajo, je 72 odstotkov Evropejcev bolj zaskrbljenih glede kibernetske varnosti, kot pred dvema letoma. Ob tem je 77 odstotkov vprašanih v zadnjem letu doletel poskus prevare.

72 odstotkov vprašanih bolj zaskrbljenih kot pred dvema letoma

Raziskava, ki jo je za Mastercard v Združenem kraljestvu, Franciji, Nemčiji, Italiji in Španiji opravilo podjetje Harris Poll, je pokazala, da ljudje vedno več razmišljajo o kibernetski varnosti. Tako 53 odstotkov vprašanih o njej razmišlja tedensko ali še pogosteje. To pomeni, da je kibernetska varnost prehitela ukvarjanje z vprašanji o varnosti zaposlitve, so zapisali v sporočilu za javnost.

Kibernetska varnost vedno bolj postaja tema vsakdanjih pogovorov. V zadnjem mesecu se je 49 odstotkov vprašanih o tej temi pogovarjala v okviru vsakdanjih pogovorov ob kosilu ali večerji, ugotavljajo.

Prav tako se krepijo skrbi glede kibernetske varnosti, 72 odstotkov vprašanih je namreč bolj zaskrbljenih kot pred dvema letoma. Ob tem jih jih 66 odstotkov meni, da je težje zaščititi svoje osebne podatke na spletu kot poskrbeti za varnost svojega doma.

Večina v zadnjem letu doživela poskus prevare

Kot še ugotavljajo v raziskavi, je 77 odstotkov vprašanih v zadnjem letu doletel poskus prevare. Najpogostejše so prevare pri nakupovanju (32 odstotkov) ter investiranju in kriptovalutah (27 odstotkov). Sledijo kraja identitete (25 odstotkov), ljubezenske prevare (24 odstotkov) ter prevare, povezane s potovanji in vstopnicami (19 odstotkov).

Raziskava je potekala od 8. do 25. septembra, v njej pa je sodelovalo 5000 ljudi.

Najbolj so ogroženi mladi potrošniki, 41 odstotkov pripadnikov t. i. generacije Z je poročalo o tem, da so bili deležni prevare.

Še posebej zasrkbljujoča je umetna inteligenca

Potrošniki so zaskrbljeni tudi zaradi umetne inteligence, ki spreminja podobo prevar. Tako se lažne vsebine, ustvarjene s to tehnologijo, uvrščajo na vrh seznama zaskrbljenosti Evropskih potrošnikov. Kot ugotavljajo, jih le osem odstotkov meni, da so jih sposobni prepoznati.

Dobra polovica vprašanih pravi, da bi jih bilo sram, če bi postali žrtev prevare. 44 odstotkom pa bilo nerodno spregovoriti o tem. Pri tem 71 vprašanih zaupa bankam, da bodo poskrbele za njihovo zaščito pred prevarami. V primeru izdajateljev kreditnih kartic jih tako meni 61 odstotkov, medtem ko jih državnim ustanovam zaupa 58 odstotkov.

Mnogi Evropejci aktivno skrbijo za varnost na spletu s posodabljanjem programske opreme in aplikacij, preverjanjem pošiljateljev elektronske pošte, uporabo močnih gesel in preverjanjem neznanih komunikacij. Kljub temu jih je 67 odstotkov izrazilo zanimanje za formalno izobraževanje, ki bi jih naučilo bolje obvladovati prevare, še ugotavljajo pri Mastercardu.

Delitve: