Gospodarstvo

Kolaps ljubljanskega javnega prevoza: “Ni tako hudo”, pravijo odgovorni

Ljubljana se že dlje časa sooča z izzivi pri javnem prevozu, potniki pa opozarjajo na polne avtobuse, zamude in zastoji v mestnem središču. Odgovorni trdijo, da situacija ni kritična in da se delajo ukrepi za izboljšave, poroča N1.

Podatki raziskave potovalnih navad sicer kažejo, da se je delež poti z avtobusom v zadnjem desetletju zmanjšal. Leta 2013 je bilo z avtobusom opravljenih 13,3 odstotka poti, leta 2024 pa le 8,6 odstotka. Število prepeljanih potnikov je v tem času upadlo, in to kljub večanju prebivalstva. Po poročanju omenjenega medija je tako v letu 2013 bilo “v mestnem prometu prepeljanih 40.631.336 potnikov, v letu 2023 pa 34.368.492”.

A župan Zoran Janković poudarja, da podatki niso popolni: “Naš cilj je, da se dve tretjini poti opravi na trajnosten način, to je peš, s kolesom, avtobusom ali vlakom. Uraden podatek je, da zdaj tako opravimo 62 odstotkov poti,” je pojasnil za N1. Dodal je še: “Kdo je zdaj kriv, ker kupuje avtomobile?”

Direktne težave in validacije

Direktor Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) Peter Horvat pa priznava, da so zabeleženi upadi deloma posledica epidemije, ter opozarja na težave z validacijami: “Težava so validacije. Prepričan sem, da prepeljemo 45 milijonov potnikov, a imamo težave z validacijami,” je pojasnil za N1.

Ob tem je poudaril: “Po enem kolapsu ne moremo soditi javnega prometa,” ter se zahvalil policistom in redarjem, ki so po njegovih besedah preprečili vsakodnevne zastoje.

Problem je tudi kultura potnikov

Horvat opozarja, da kultura potnikov v Ljubljani predstavlja dodaten izziv: “Ta kultura je v Ljubljani velik problem. Na tem področju moramo ogromno narediti.” Kot zgled je navedel Japonsko, kjer potniki spoštujejo pravila in počakajo, da drugi izstopijo ali vstopijo.

V prihodnje LPP načrtuje modernizacijo voznega parka in nov potniški center: “Komaj čakam, ko bo odprt nov potniški center, vse te zapore se bodo takrat zaključile… Prihajajo tudi novi avtobusi in čez dve leti bo to ‘laufalo v nulo’,” je za N1 zagotovil Horvat. Po njegovih besedah bo vozni park LPP do leta 2030 številka ena na svetu, z avtobusi na plin, elektriko ali vodik.

Čeprav se potniki pogosto pritožujejo nad zamudami in polnimi avtobusi, odgovorni trdijo, da so trenutne razmere obvladljive in da si prizadevajo za trajnosten in sodoben javni prevoz v Ljubljani.

Delitve: