Poklicni vozniki tovornih vozil in avtobusov so ključni za varnost na cestah, so izpostavili ob današnjem izobraževalnem dogodku Agencije za varnost prometa (AVP) ter GZS in OZS v centru varne vožnje na Vranskem. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je napovedala več ukrepov za izboljšanje varnosti v prometu.
Dogodka se je udeležilo več kot 60 poklicnih voznikov, ki so se v teoretičnem in praktičnem izobraževanju posvetili predvsem vlogi sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov, vzdrževanju vozil ter pozornosti in zbranosti voznikov pri vožnji.
Ministrica Bratušek je ob poslabšanju prometne varnosti na cestah v letošnjem letu je napovedala več ukrepov za izboljšanje stanja.
E skiroji le še od 15 let naprej
Predlog novele zakona o voznikih, ki je po njenih besedah medresorsko usklajen, bo predvidel, da bodo lahko motorna vozila (med katera se uvrščajo tudi električni skiroji) in mopedi, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro, v cestnem prometu vozile le osebe, starejše od 15 let.
Preučujejo tudi možnost, da bi lahko osebe, ki bi prvič pridobile vozniško dovoljenje za vožnjo motornega kolesa kategorije A in predhodno še ne bi imeli dovoljenja kategorij A2 ali A1, določen čas po pridobitvi dovoljenja kategorije A vozili le motorna kolesa z močjo motorja do 35 kilovatov.
Vrniti ugled poklicu voznika
Vodja sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri Združenju za promet na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Igor Sep je povedal, da si vsi želijo profesionalnosti, varnosti in čim manj stresa, zato je pomembno, da se tudi s takšnimi izobraževanji naučijo obvladovati stresne situacije. “Prizadevamo si vzpostaviti delovno okolje, kjer so vozniki spoštovani in cenjeni, in tako povrniti ugled poklicu voznika,” je dejal.
Predsednik sekcije za promet na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Peter Pišek je poudaril nujnost povezovanja pristojnih institucij pri izobraževanju in ozaveščanju na področju varnosti v cestnem prometu. “Prioriteta sekcije za promet na OZS je varnost v cestnem prometu, ki pomeni skrb za življenja naših voznikov in vseh udeležencev v prometu, ter takoj za tem pretočnost, ki nam omogoča eksistenco,” je dejal.
Po podatkih AVP so bili letos do 7. novembra vozniki tovornih vozil in avtobusov udeleženi v 2410 prometnih nesrečah, povzročili pa so jih 1449. V teh nesrečah je umrl en voznik tovornega vozila, huje je bilo poškodovanih 12 voznikov tovornega vozila in 1 voznik avtobusa. Lani v vsem letu so umrli štirje vozniki tovornega vozila in en voznik avtobusa.
Med najpogostejšimi vzroki hudih in smrtnih prometnih nesreč, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil in avtobusov, so v zadnjih petih letih neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti, premiki z vozilom in nepravilna stran ali smer vožnje.













