Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla se trenutno sooča z enim najzahtevnejših obdobij na evropskem trgu. Po podatkih agencije Reuters je podjetje aprila na Švedskem zabeležilo kar 81-odstotni padec prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani, kar predstavlja najnižjo raven v zadnjih dveh letih in pol.
Gre že za četrti zaporedni mesec negativnega trenda v evropski prodaji, kar še dodatno izstopa ob rasti celotnega trga električnih vozil. V prvem četrtletju leta 2025 se je prodaja popolnoma električnih vozil v Evropi povečala za 28 odstotkov, medtem ko je Tesla v istem obdobju zabeležila 37,2-odstotni padec.
Zaskrbljujoči podatki iz več evropskih držav:
- Nizozemska: 73,8-odstotni padec – najnižja prodaja od leta 2022.
- Danska: 67,2-odstotni padec.
- Francija: 59,4-odstotni padec.
- Portugalska: 33-odstotni padec.
Večplastni vzroki za upad
Analitiki poudarjajo, da razlogi za upad prodaje presegajo zgolj okrepljeno konkurenco s strani kitajskih proizvajalcev. Pomemben vpliv imajo tudi kontroverzne javne izjave izvršnega direktorja Elona Muska, ki pogosto sprožajo negativne odzive med evropskimi kupci in vplivajo na percepcijo blagovne znamke.
Podjetje je sicer nedavno predstavilo prenovljeni Model Y, s katerim želi znova okrepiti svoj položaj, vendar trenutni podatki še ne kažejo znakov okrevanja. Po oceni poznavalcev bo Tesla morala izvesti celovite strateške prilagoditve – tako pri oblikovanju cenovne politike in zasnovi vozil kot tudi pri komuniciranju z evropskim trgom in utrjevanju zaupanja v svojo blagovno znamko.