Slovenske avtoceste in hitre ceste so pod stalnim nadzorom radarjev, ki merijo hitrost na najbolj kritičnih točkah prometnega omrežja. Po podatkih Generalne policijske uprave je trenutno na avtocestnem križu nameščenih 17 stacionarnih radarskih ohišij, v katere Policija izmenično namešča 11 merilnih sistemov glede na prometno statistiko in varnostne razmere.
To so trenutne lokacije, kjer radarska ohišja že stojijo:
A2:
– Pred galerijo Moste (smer Ljubljana)
– Pred viaduktom Tržiška Bistrica (obe smeri)
– Viadukt Reber (smer Ljubljana)
– Pred mostom čez Krko (smer Obrežje)
A1:
– Pred predorom Golovec
– Počivališče Lukovica (smer Maribor)
– Počivališče Lopata (smer Maribor)
– Pred predorom Podmilj (smer Maribor)
– Viadukt Ravbarkomanda (smer Ljubljana)
– Pred razcepom Slivnica (smer Maribor)
– Pred viaduktom Slatina (smer Ljubljana)
– Počivališče Polskava (smer Ljubljana)
– Pred izvozom Senožeče (smer Koper)
– Pred predorom Kastelec (smer Koper)
H4:
– Pred vkopom Vipavski križ (smer Ljubljana)
– Počivališče Šempas (smer Nova Gorica)
V pripravi osem novih lokacij
Skupaj z DARS-om in drugimi pristojnimi organi Policija načrtuje širitev sistema nadzora hitrosti. V pripravi je postavitev osmih dodatnih ohišij, za katere so lokacije že predlagane, a odločitev o dejanski postavitvi še ni dokončna.
“Obstaja predlog in dogovori z DARS-om za postavitev osmih novih ohišij na avtocestnem križu. Lokacije so že predlagane, vendar trenutno še ni prišlo do realizacije, zato bomo javnost obvestili, ko bo sprejeta dokončna odločitev,” pojasnjujejo na Policiji.
Na petih lokacijah prihaja sekcijsko merjenje hitrosti
Poleg širjenja mreže stacionarnih radarjev potekajo tudi postopki za uvedbo sekcijskega merjenja hitrosti na petih odsekih. Gre za naprednejši nadzorni sistem, ki meri povprečno hitrost vozil med dvema točkama.
Lokacije niso izbrane naključno
Izbor novih mest za postavitev radarjev temelji na analizi prometne varnosti. Prednost imajo tisti odseki, kjer pogosto prihaja do prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti. Med kritične točke sodijo tudi predori, viadukti, klanci, ovinki in odseki brez odstavnega pasu – območja, kjer bi bila morebitna nesreča lahko posebej nevarna tako za ljudi kot za infrastrukturo.
Ali so vozniki na radarje vnaprej opozorjeni?
Deloma. Prometna signalizacija na slovenskih avtocestah lahko opozarja na prisotnost merilnih naprav, vendar takšno opozarjanje ni zakonsko obvezno, poroča Maribor24.