AktualnoGospodarstvo

Z letom 2035 v EU prepovedana prodaja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem

EU je danes dokončno potrdila dopolnjeno uredbo, s katero bo od leta 2035 naprej na evropskem trgu prepovedana prodaja novih vozil z motorji na notranje zgorevanje. Spremembe bodo avtomobilski industriji omogočile večjo prilagodljivost pri doseganju ciljev za zmanjšanje emisij v letih 2025 do 2027.

Majhna prilagoditev za avtomobilske industrije

Komisija je v začetku aprila predlagala, da bo mogoče upoštevanje ciljev za leta 2025, 2026 in 2027 ocenjevati za celotno triletno obdobje, in ne na letni ravni. Tako se bodo lahko izdelovalci avtomobilov izognili finančnim kaznim, ki bi jih doletele že ob neupoštevanju cilja za letos. Če na primer v 2025 ne bodo dosegli ciljev, bodo lahko to kompenzirali v letih 2026 in 2027 z večjim zmanjšanjem izpustov. Če bodo v letu 2025 presegli cilje, pa bodo nato v naslednjih dveh letih pod manjšim pritiskom.

S tem predlogom se je Komisija odzvala na pozive avtomobilske industrije, ki opozarja na posledice za konkurenčnost sektorja. Kljub prilagoditvi metodologije pa ostajajo ciljne emisijske vrednosti nespremenjene: do leta 2029 naj bi povprečne emisije ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih znašale 93,6 grama na kilometer, pri novih kombijih pa 153,9 grama.

Nespremenjeni ostajajo tudi dolgoročni cilji – do leta 2030 mora avtomobilska industrija doseči 55-odstotno zmanjšanje emisij CO₂ za osebna vozila in 50-odstotno za lahka gospodarska vozila glede na raven iz leta 2021. Končni cilj zakonodaje pa je popolna odprava emisij CO₂ pri novih vozilih do leta 2035, kar pomeni konec prodaje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje v EU.

Po soglasju Evropskega parlamenta v začetku meseca je danes uredbo potrdil še Svet EU, kar pomeni, da bo nova zakonodaja začela veljati 20 dni po objavi v uradnem listu Unije.

Delitve: