Odsek bodoče hitre ceste med Ormožem in Markovci napreduje po načrtih, a usoda nadaljevanja trase mimo Ptuja ostaja negotova. Medtem ko lokalna skupnost opozarja na pereče prometne razmere, se postopki za določitev in potrditev obvoznice nadaljujejo.
Napredek del na odseku Ormož–Markovci
Iz Dars so sporočili, da je 90 odstotkov od 16,7 kilometra dolgega odseka med Ormožem in Markovci že v gradbeni fazi. Večina trase je znotraj gradbišča že prevozna, kar omogoča nemoteno izvajanje del in zmanjšuje prometne obremenitve v okolici.
Na odseku med Gorišnico in Ormožem se nadaljujejo zemeljska dela, začela so se dela na nadvozu Ormož, nadaljujejo pa se tudi na nadvozu Formin in mostu čez Pesnico. Med Markovci in Gorišnico potekajo intenzivna dela na nadvozu med Moškanjci in Zagojiči ter na gramoznem nasipu, ki bo povezal še edini nepovezani del trase med Forminom in mostom čez kanal Formin.
Nejasnosti glede obvoznice mimo Ptuja
Kljub napredku na omenjenem odseku, usoda slabih deset kilometrov dolgega odseka med Ptujem in Markovci ostaja nejasna. Ministrstvo za naravne vire in prostor še vedno pripravlja državni prostorski načrt, poteka pa tudi drugi krog vrednotenja v sklopu študije variant.
Dars obravnava le optimizirano varianto severno od Ptujskega jezera, ki je bila že usklajena z lokalno skupnostjo. Trenutno se pripravljajo strokovne podlage za študijo variant, vključno z okoljskim poročilom, študijo hrupa in analizo tveganja. Sledila bo javna razgrnitev, priprava stališč do pripomb in predlogov, nato pa končna potrditev najustreznejše variante s strani vlade.
Kritike lokalne skupnosti in civilne iniciative
Na Ptuju opozarjajo na slabe prometne razmere. Alen Hliš, mestni svetnik Gibanja Svoboda, meni, da so ceste na Ptuju katastrofalne in preobremenjene ter si zaslužijo obvoznico. Priznava, da bo predvidena trasa močno posegla v krajino, a poudarja, da je najpomembneje, da se trasa določi enkrat za vselej, ne glede na idealnost.
Alen Iljevec, mestni svetnik liste Ptuj je naš, kritizira tudi lokalno politiko zaradi počasnega reševanja in poudarja, da zgolj dopisi niso dovolj. Verjame, da je predlagana trasa korak bližje k rešitvi, a prizadevanja ovirajo številni interesi in lobiji.
Civilna iniciativa Za ptujsko obvoznico, ki jo zastopa mestna svetnica Sergeja Puppis Freebairn, opozarja na neznosne življenjske razmere ob Ormoški cesti. Izrazili so razočaranje nad dolgotrajnostjo postopka in poudarili, da so v pravnem sistemu zaščiteni vsi, razen ljudi. Civilna iniciativa je protestno izstopila iz delovne skupine, ker se je obravnavala le ena varianta obvoznice, kar se jim zdi preveč tvegano. Puppis Freebairn izraža zaskrbljenost, da gre zaenkrat le za skico na papirju in da dolgotrajen postopek sprejemanja državnega prostorskega načrta, ki vključuje tudi javno razgrnitev in pripombe, lahko privede do novih ovir.
Prebivalci predlagajo tudi začasno obvozno cesto in preusmeritev tranzita, dokler dokončna rešitev ne bo sprejeta