V bankah in hranilnicah so zaznali prevaro, ki se je v tujini pojavljala že prej, zdaj pa je prišla tudi v Slovenijo. Gre za poskuse goljufij prek SMS-sporočil, v katerih se goljufi v imenu otrok obračajo na starše. Namen sporočil je finančno oškodovanje žrtev, opozarjajo v Združenju bank Slovenije.
Sporočila prihajajo z neznanih številk, goljufi pa se običajno predstavljajo kot sin ali hčerka. Zapišejo, da so izgubili ali pokvarili telefon, nato pa prosijo, naj se pogovor nadaljuje prek aplikacij, kot sta WhatsApp ali Viber. V nadaljevanju pod pretvezo nujne situacije zaprosijo za finančno pomoč.
Poziv k previdnosti in preverjanju
Cilj takšnih prevar je izkoristiti čustveni odziv žrtev in pridobiti denar ali občutljive podatke, kot so podatki o plačilnih karticah. Uporabnikom svetujejo, naj na takšna sporočila ne odgovarjajo, temveč naj preverijo verodostojnost z neposrednim klicem na znano številko domnevnega pošiljatelja. V nobenem primeru naj ne posredujejo bančnih podatkov ali nakazujejo denarja, če niso povsem prepričani, komu ga pošiljajo.
Več informacij in konkretni primeri tovrstnih prevar so na voljo na spletni strani Varni na internetu. V Združenju bank Slovenije uporabnike pozivajo k povečani previdnosti pri deljenju osebnih podatkov in prijavi morebitnih zlorab pristojnim organom.