Gospodarstvo

Ali to pomeni konec dolgih čakalnih dob? Na izpitno vožnjo tudi ob vikendih

Iz ministrstva za infrastrukturo in agencije za varnost prometa (AVP) so sporočili, da so z namenom dodatnega skrajševanja čakalnih dob na vozniških izpitih sprejeli dodatne ukrepe. Od 1. decembra bo tam, kjer so čakalne dobe najdaljše, opravljanje izpitnih voženj možno tudi ob sobotah in nedeljah, na voljo bo tudi več ocenjevalcev, so navedli.

Kot so pojasnili na agenciji za varnost prometa, skupaj z ministrstvom od poletja izvajajo vrsto ukrepov za skrajševanje čakalnih dob na vozniških izpitih, predvsem na najbolj obremenjenih območjih. Po njihovih podatkih so se čakalne dobe ponekod zmanjšale za 20 do 50 odstotkov.

Trenutne čakalne dobe za praktični del vozniškega izpita znašajo 100 dni v Ljubljani, Domžalah, Kranju in Jesenicah, do 51 dni v Mariboru, do 87 dni na Ptuju in 49 dni v Murski Soboti. Najkrajša čakalna doba je v Trbovljah, in sicer 29 dni.

Izpiti ob vikendih in več ocenjevalcev

Z namenom dodatnega skrajševanja čakalnih dob bo na območju Ljubljane, Domžal, Kranja in Jesenice od 1. decembra do 28. februarja 2026 možno opravljati praktični del vozniškega izpita tako ob sobotah kot tudi ob nedeljah, na voljo pa bo več ocenjevalcev, so danes sporočili iz agencije. Ukrep je po navedbah agencije časovno omejen, saj je namenjen hitrejšemu skrajšanju čakalnih dob v najbolj obremenjenih krajih.

Že od ponedeljka pa bo na teoretičnem delu vozniškega izpita na omenjenem območju enega od dveh predpisanih ocenjevalcev nadomestil varnostnik. “Varnostna služba bo prisotna do konca februarja 2026, kar bo omogočilo, da se drugi ocenjevalci usmerijo na izvajanje praktičnega dela izpita – tam, kjer je potreba največja,” so zapisali v sporočilu za javnost.

Premalo kadra in slabši pogoji

Dodali so, da je agencija od leta 2021 usposobila 36 ocenjevalcev za ocenjevanje na vozniškem izpitu za kategorijo B, 14 jih je tudi zaposlila, vendar zanimanje za poklic ostaja skromno – predvsem zaradi nekonkurenčnih pogojev zaposlitve.

K podaljševanju čakalnih dob so v zadnjih letih prispevali povečanje števila kandidatov po epidemiji covida-19, vsakoletno povečanje generacij 18-letnikov, koncentracija kandidatov v večjih univerzitetnih mestih in premajhno število ocenjevalcev na določenih izpitnih območjih zaradi omejenih možnosti zaposlovanja. V nekaterih primerih je k temu prispevala tudi slabša pripravljenost kandidatov in s tem večje število ponovitev, ki vplivajo na preobremenjenost sistema, so nanizali.

“Uspešnost kandidatov v prvem poskusu je v povprečju le nekoliko nad 50 odstotkov, zato je za hitrejše reševanje težav pomembno tudi, da kandidati na izpit pridejo dobro pripravljeni in po priporočilih učiteljev vožnje,” so še dodali iz agencije.

Sindikat agencije za varnost prometa je namreč dlje časa opozarjal na slabe delovne pogoje ocenjevalcev izpitnih voženj in na pomanjkanje ocenjevalcev vožnje, kar vpliva na čakalne dobe za izpitno vožnjo. Sindikat je konec maja napovedal celo stavko, a jo je nato, po doseženem dogovoru z delodajalcem preklical.

STA

Delitve: