Sindikat voznikov avtobusov Slovenije ob nedavni podražitvi vozovnic integriranega javnega potniškega prometa opozarja na zgrešeni model opravljanja javne službe v javnem cestnem potniškem prometu. Kot opozarjajo, opravljanje javne službe vedno bolj temelji na tržnem modelu, kar pa ogroža dostopnost in kakovost javnega cestnega potniškega prometa.
Vlada je konec julija sprejela spremembo uredbe o javnih linijskih prevozih potnikov v notranjem cestnem prometu, s katero so se s 1. avgustom dvignile cene enkratnih, dnevnih, tridnevnih in tedenskih vozovnic integriranega javnega potniškega prometa (IJPP).
Sindikat: Tržni model ogroža javni interes
V sindikatu voznikov avtobusov so to spremembo pričakovali, saj je “logična posledica popolnoma zgrešenega modela opravljanja gospodarske javne službe s strani države v javnem cestnem potniškem prometu”. Ta, kot poudarja sindikat, temelji na tržnem modelu, ki ogroža njene temelje, kot so dostopnost, kakovost in kontinuiteta opravljene storitve.
“Odločno stojimo za stališčem, da izvajanje gospodarske javne službe ne sme zasledovati elementov tržne dejavnosti v smislu dobičkonosnosti, saj javni cestni potniški promet v Sloveniji predstavlja izjemno dodano vrednost kvaliteti bivanja in sobivanja v družbi,” so zapisali v sindikatu.
Poziv k javnemu upravljanju, ne privatizaciji
Sindikat voznikov avtobusov zato poziva ministrstvo za infrastrukturo in politične odločevalce, da se po zgledu zdravstva naredi tudi v dejavnosti javnega cestnega potniškega prometa izvajanje gospodarske javne službe primarno skozi izvajalce, ki niso v zasebni lasti. S tem bi se po prepričanju sindikata ustavilo nazadovanje kvalitete in odtekanje davkoplačevalskega denarja v zasebne roke, so še zapisali.
Vlada je spremembe uredbe o javnih linijskih prevozih potnikov v notranjem cestnem prometu sprejela 23. julija, ko so na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo pojasnili, da se s tem ohranja realno vrednost prihodkov od prodanih vozovnic, ki so poleg državnega proračuna pomemben vir za pokrivanje stroškov izvajanja in nadaljnjega razvoja javnega potniškega prometa.
Sredstva, ki jih država namenja za financiranje javnega potniškega prometa, se iz leta v leto povečujejo, cene vozovnic v javnem potniškem prometu pa se z rastjo cen niso usklajevale od leta 2006 oz. so se celo zniževale. Uvedene so bile tudi brezplačne vozovnice za posamezne kategorije uporabnikov ter vozovnica Slovenija, so takrat spomnili na ministrstvu.
STA