AktualnoGospodarstvo

Bo Evropa ostala brez avtomobilskega velikana?

Ameriška carinska politika vpliva tudi na avtomobilski sektor. Kriza, ki je že prej prizadela evropskega avtomobilskega velikana Stellantis, se zaradi upada prodaje le še poglablja, poroča RTV Slovenija. Stellantis združuje znamke Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler in Jeep.

Že lansko leto označili za črno, letos kaže še huje

Italijanski sindikati so že ob koncu lanskega leta opozorili, da je italijanska avtomobilska industrija, ki danes deluje znotraj koncerna Stellantis, dosegla najnižjo raven proizvodnje, ki je bila nazadnje zabeležena leta 1956. Tovarni Fiat v Mirafioriju v Torinu, nekdanji ponos italijanske avtomobilske industrije, je v letu 2024 proizvedla skoraj 70 odstotkov manj vozil kot leto prej – le slabih 26.000 vozil, v primerjavi s skoraj 86.000 v 2023. Leta 2023 je Stellantis sicer po prodaji zasedel četrto mesto med največjimi proizvajalci avtomobilov na svetu, takoj za Toyoto, Volkswagnom in Hyundaiem.

Sindikati so lansko leto označili kot “črno leto” za italijansko avtomobilsko industrijo. Po prvem trimesečju letošnjega leta, pa stanje še naprej pada, opozarjajo. Tudi brez upoštevanja ameriških carin, ki jih je uvedel predsednik Donald Trump, so vse italijanske tovarne koncerna Stellantis v rdečih številkah.

Začasne prekinitve proizvodnje so prizadele vse italijanske tovarne. V Pomiglianu, v bližini Neaplja, je proizvodnja modela Dodge Hornet padla za 80 odstotkov, na samo 1356 vozil. Hornet je eden redkih modelov, ki jih Stellantis proizvaja v Evropi za ameriški trg, zato bo prizadet tudi zaradi Trumpovih carin.

Delitve: