Kristjan Staničić, direktor Hrvaške turistične skupnosti, je v osrednji informativni oddaji HRT ponovno pozval gostince, naj pri oblikovanju cen delujejo “pametno in modro”, saj se je cena izkazala kot ključna tema v družbi in medijih.
Na seji sveta za razvoj turizma so tako ponovno poudarili nujnost premišljenega pristopa: “Moramo biti pametni in modri pri oblikovanju cen”, je dejal in opozoril, da je kljub konkurenčnosti treba ohraniti zmernost.
Staničić šteje turizem kot dolgoročno dejavnost, kjer se bodo turisti po njegovih besedah vračali vsako leto, zato napačni dolgoročni premiki, kot je “pretirano zvišanje cen”, niso sprejemljivi. Na vprašanje, kateri mediteranski konkurenti so dražji ali cenejši, pa je pojasnil, da so hoteli in kampi cenejši kot v Avstriji in Nemčiji, a dražji od Grčije, Španije in Italije. Po drugi strani je privatna namestitev dražja kot v Italiji in Franciji, a ugodnejša kot v Grčiji in Španiji.
Hkrati je opozoril, da se je Hrvaška sicer obdržala v okvirih cenovne konkurenčnosti, a je “prišla do roba”, pri čemer statistike Eurostata in drugih institucij kažejo, da je meja dosežena.
Na svetovni in regionalni ravni sicer Hrvaška beleži rast turistov iz vseh ključnih držav (Nemčija, Slovenija, Avstrija, Poljska, ZDA in domači trg), kar potrjuje, da ostaja privlačna turistična destinacija. A kljub pozitivnim trendom je Staničić ponovil, da “cena ostaja odločilni dejavnik”.
Ob tem je poudaril tudi pomen zmerne politike kakovosti: zvišanje cen mora spremljati dodana vrednost za gosta, torej izboljšane storitve, pestro ponudbo in gostoljubje.