Aktualno

Domača podjetja izgubljajo boj s spletnimi velikani

Nemško oglaševalsko združenje ZAW opozarja, da tehnološka podjetja, večinoma iz ZDA, zasedajo vedno večji delež nemškega oglaševalskega trga in potiskajo domače ponudnike ob strani. “Pri spletnem oglaševanju tehnološkim velikanom preprosto ni več mogoče konkurirati,” je poudaril izvršni direktor ZAW Bernd Nauen v pogovoru za nemško tiskovno agencijo dpa.

Prihodki drugih ponudnikov strmo upadajo

Po njegovih besedah so osrednja tehnološka podjetja danes kot vratarji in nadzorniki celotnega oglaševalskega trga, kar pomeni, da prihodki drugih ponudnikov strmo upadajo.

Lani so nemška podjetja za spletno oglaševanje namenila skoraj 14 milijard evrov, kar predstavlja več kot polovico vseh sredstev, namenjenih oglaševalskim storitvam. Skupno je bilo za oglaševanje porabljenih 26,7 milijarde evrov. Preostali del sredstev je bil razdeljen med tisk, televizijo, radio, kino, e-pošto in zunanje oglaševanje.

Večina denarja za digitalno oglaševanje v Nemčiji konča pri ameriških velikanih Alphabet (Google), Amazon, Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) in kitajskem ByteDance (TikTok), ki naj bi skupaj odrezali kar 72 odstotkov celotnega oglaševalskega kolača.

Poštena konkurenca Googlu praktično nemogoča

ZAW izpostavlja, da je še posebej močan položaj Googla, ki poleg oglaševanja v iskalnikih deluje tudi kot eden največjih posrednikov spletnih oglasov, s čimer favorizira svoje storitve in oglaševalski prostor. “Poštena konkurenca je praktično nemogoča,” je opozoril Nauen.

Evropska unija je na te razmere odgovorila z uredbama o digitalnih trgih (DMA) in digitalnih storitvah (DSA), ki urejata konkurenco in nadzor vsebin. Ameriškemu Applu in Meti so že naložili visoke kazni. Hkrati pa je ameriški predsednik Donald Trump zagrozil z dodatnimi carinami za države, ki zakonodaje ne bi umaknile. Nauen poziva Bruselj, naj se tem pritiskom ne preda.

Delitve: