DPD Slovenija opozarja na vedno pogostejše spletne prevare prek SMS-ov, elektronske pošte in oglasov na družbenih omrežjih, ki so zelo prepričljive in profesionalno zasnovane. Prevaranti želijo pridobiti vaše osebne podatke, številke bančnih kartic ali gesla.
Katere so najpogostejše metode prevar?
Med najpogostejšimi oblikami so lažne spletne trgovine z obljubami velikih popustov, kjer po plačilu prejmete nekaj povsem drugega, trgovina pa nato izgine brez možnosti vračila denarja. Pogosta je tudi prevara s “prevzemom prek DPD”, kjer goljuf v vlogi kupca na platformah, kot sta Bolha ali Facebook Marketplace, prodajalcu pošlje povezavo do lažne strani za vnos osebnih podatkov.
DPD poudarja, da ne sodelujejo v finančnih transakcijah med fizičnimi osebami in nikoli ne zahtevajo vnosa osebnih ali bančnih podatkov za prevzem paketov.
Prevaranti pogosto pošiljajo tudi sporočila o zapletih pri dostavi, ki vsebujejo povezave do skoraj identičnih lažnih spletnih strani.
Kako se zaščititi pred prevarami?
Za zaščito pred prevarami DPD svetuje, da ne klikate sumljivih povezav, preverite pošiljatelja, ne vpisujete osebnih podatkov brez preverjenega vira, uporabljate dvostopenjsko avtentikacijo in namestite antivirusno zaščito. V primeru dvoma obiščite uradno spletno stran DPD, kontaktirajte njihovo podporo na podpora@dpd.si ali prijavite sumljive aktivnosti na SI-Cert ali policiji.