Aktualno

Edino potniško letališče v državni lasti na najnižji točki, kakšne so rešitve?

Društvo za prometno infrastrukturo Maribor, nekdanje Društvo za ceste severovzhodne Slovenije, v četrtek, 29. maja, ob 9. uri organizira strokovni posvet o prihodnosti mariborskega letališča in širšega območja. Dogodek bo potekal na letališču v Orehovi vasi, med udeleženci pa bodo tudi Matej Skočir, namestnik generalnega direktorja Direktorata za industrijo, podjetništvo in internacionalizacijo na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport (državni sekretar Matevž Frangež je zadržan), Tomaž Pečnik, v. d. generalnega direktorja Direktorata za letalski in pomorski promet na Ministrstvu za infrastrukturo (ministrica Alenka Bratušek je zadržana), ter župana Maribora in Hoč, Saša Arsenovič in Marko Soršak.

Društvo za prometno infrastrukturo Maribor s svojim delovanjem vzpodbuja vse oblike mobilnosti – poleg cest še železnice, kolesarske poti in tudi letališče. V preteklosti so obravnavali tudi temo plovnosti na reki Dravi.

Letališče je trenutno na najnižji točki

Predsednik društva Uroš Rozman je o namenu posveta povedal: “Letališče je trenutno na najnižji točki, odkar obstaja. Potniški terminal zaradi poškodb po ujmi deluje v omejenem obsegu in tako lahko sprejema le potnike manjših poslovnih letal.. V preteklosti je bilo več poskusov oživitve – od sodelovanja s Kitajci do vzpostavljanja čarterskih linij, a noben ni bil uspešen. Z Božidarjem Doklom (Agencija Slovenia Guide) želimo pridobiti vpogled v izkušnje nekoga, ki je konkretno poskušal vzpostaviti čarterske lete na mariborskem letališču. Problem ni samo v letališču, ampak tudi v tem, da bi morala država kot celota, z različnimi ministrstvi, stopiti skupaj. Tukaj gre za turizem, gospodarstvo, infrastrukturo … Zato želimo predstaviti celoten spekter izzivov in poskusiti poiskati rešitve.” Rozman nadaljuje, da je letališče kot avtobusna postaja – če nimaš avtobusov oziroma linij (ki so zgodba zase), potem postaja nima funkcije.

Od storjenega do rešitev

Na posvetu bodo predstavili tudi problem državnega prostorskega načrta (DPN), ki za mariborsko letališče ni bil nikoli sprejet, in idejo o Smart hubu – razvoj celotnega območja okoli letališča. V prvem delu dogodka bo Tomaž Pečnik govoril o tem, kakšno je bilo letališče včasih in kaj se dogaja z njim danes. V nadaljevanju bo dr. Marko Renčelj iz Društva za prometno infrastrukturo Maribor predstavil vse ambiciozne poskuse oživitve letališča (Kitajci, Smart hub, DPN … ), nakar bo Božidar Dokl spregovoril o svojih konkretnih izkušnjah in izzivih pri vzpostavljanju čarterskih linij. Sledi okrogla miza, na kateri bodo govorniki iskali rešitve: kaj lahko naredi ministrstvo za infrastrukturo, ministrstvo za gospodarstvo, kaj lahko storijo lokalne skupnosti, kot sta Maribor in Hoče. Mateja Kukovec iz podjetja ZUM bo predstavila, ali je DPN sploh realen, Dokl pa, kaj bi lahko pomagalo pri vzpostavitvi čarterskih letov. “Cilj posveta je, da pridemo do skupne rešitve, pri kateri bodo morali sodelovati vsi deležniki.”

Ker je edino potniško letališče v državni lasti precej fizično poškodovano od ujm v lanskem letu, pristojno ministrstvo načrtuje njegovo obnovo, ki bi se naj zgodila v roku enega leta. Sicer pa je bilo v preteklosti v povezavi z letališčem več idej; Mestna občina Maribor je na primer razmišljala, da bi ga prevzela prek holdinga, eden od investitorjev naj bi tam želel postaviti delavnice za popravilo letal … Dejstvo pa je, da je brez sprejetja državnega prostorskega načrta razvoj praktično nemogoč. Poleg tega so okoljska zemljišča še vedno v lasti Kitajcev, prav tako podjetje Aerodrom Maribor, državna DRI, ki je prevzela letališče, tam trenutno izvaja le osnovne upravljavske in hišniške naloge.

Delitve: