Aktualno

Evropska avtomobilska industrija v težavah, Kitajci kljub carinam osvajajo naš trg

Kitajski proizvajalci električnih avtomobilov kljub visokim carinam Evropske unije hitro prodirajo na evropski trg, poroča Forbes Slovenija. Njihova glavna prednost je, da že proizvajajo široko paleto dostopnih vozil, katerih cena je pod 25.000 evri. Poleg tega so naprednejši pri programski opremi in imajo krajše razvojne cikle kot evropski konkurenti. Ta agresiven prodor je delno tudi posledica cenovne vojne na domačem kitajskem trgu, kar proizvajalce sili v širitev drugam, da bi ohranjali rast.

Evropska avtomobilska industrija se sooča z resnimi izzivi

Evropa je v odgovor na nelojalno konkurenco, ki jo je preiskava Evropske komisije potrdila z vladnimi subvencijami, uvedla dodatne carine. Te se gibljejo med 17,4 in 37,6 odstotka. Vendar, kot navaja Forbes Slovenija, so se kitajski proizvajalci v desetih mesecih po uvedbi carin uspešno prilagodili. Skoraj so podvojili svoj tržni delež v Evropi, in sicer na 5,1 odstotka v prvi polovici leta. Obšli so jih z usmeritvijo v prodajo priključnih hibridov, ki niso obremenjeni s carinami, ter z vzpostavljanjem proizvodnje v Evropi in uvozom iz svojih tovarn v drugih državah, kot je Tajska, kjer veljajo nižje carine.

Evropski proizvajalci, kot so Volkswagen in Mercedes, se branijo z razvojem lastnih cenovno dostopnejših električnih modelov in zmanjševanjem stroškov. S kitajskimi podjetji sklepajo tudi strateška partnerstva, da bi pridobili dostop do tehnologije. Kljub temu se evropska avtomobilska industrija sooča z resnimi izzivi, saj se proizvodnja upočasnjuje, rast prodaje električnih vozil pa je prepočasna.

Panoga v “popolni nevihti”, prihodnost negotova

Glede na trenutne razmere v avtomobilski industriji se postavlja vprašanje prihodnosti. Združenje evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) opozarja, da je panoga v “popolni nevihti” zaradi močne konkurence, trgovinskih napetosti in kompleksnega regulatornega okolja.

Kot omenja Forbes Slovenija, so nekateri vodilni v industriji, vključno z direktorjem BMW, pozvali k preložitvi roka za prepoved prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035. Vendar se na drugi strani oglasi bruseljski Transport & Environment (T&E), ki trdi, da bi zamik roka ogrozil delovna mesta in naložbe v proizvodnjo baterij, zato je prepoved nujna za ohranjanje konkurenčnosti.

Delitve: