Gospodarstvo

FlixBus: Od avtobusnih prevozov do železnice – bo vlak prišel tudi k nam?

Podjetje Flix, ki ga večina pozna po avtobusnih prevozih pod blagovno znamko FlixBus, zdaj resno vstopa tudi v svet hitrih železnic. Pri španskem proizvajalcu Talgo je naročilo 65 vlakov, vrednih skupno 2,4 milijarde evrov. S tem želi okrepiti svojo prisotnost na tirih in neposredno izzvati nemškega železniškega velikana Deutsche Bahn.

Novi vlaki, nova strategija

Podjetje, ki že upravlja nekaj železniških prog v Nemčiji pod imenom FlixTrain, načrtuje širitev na ključne evropske povezave. Naročeni vlaki bodo lahko dosegali hitrosti do 230 km/h, hkrati pa bodo potnikom nudili brezplačen Wi-Fi, jasna obvestila in dostopnost za vse.

Izvršni direktor Flixa, André Schwämmlein, poudarja, da ne želijo zgolj odvzeti deleža obstoječim igralcem, temveč prispevati k širšemu razvoju železniškega trga. Po njegovih besedah trenutna ureditev, kjer je Deutsche Bahn hkrati glavni prevoznik in upravljavec infrastrukture, onemogoča enake pogoje za vse. V sodelovanju z novo nemško vlado upajo na spremembe.

Evropska širitev še brez podrobnosti

Za zdaj FlixTrain v Nemčiji upravlja 13 vlakov. Natančne trase za nove kompozicije še niso znane, je pa podjetje že potrdilo, da jih namerava vključiti tudi v druge evropske države. Ob tem tesno sodeluje z institucijami EU pri odpiranju trga konkurenci.

Flix je v zadnjih letih močno razširil svoje poslovanje – od prevzema ameriškega Greyhounda do vstopa na trga v Mehiki in Indiji. Njegov naslednji cilj je očitno postati enakovreden igralec tudi v evropskem železniškem prometu.

Delitve: