Gospodarstvo

Golob v luči zastojev na cestah: Potrebni so čas in milijardne investicije

Predsednik vlade Robert Golob je v odgovoru na poslansko vprašanje izpostavil, da je aktualna vlada prva po letu 2009, ki je začela sistematično vlagati v izboljšave avtocestnega križa v Sloveniji. Kot je dejal, pa ne gre pričakovati, da se bodo rezultati teh vlaganj pokazali čez noč. “Brez vlaganj je nemogoče pričakovati, da bodo avtoceste, ki so danes za 30 odstotkov bolj obremenjene kot pred petimi leti, kar požirale promet. Ne bodo,” je poudaril premier.

Kratkoročni ukrepi in razumevanje problematike

Poslanec SDS Danijel Krivec je premierja vprašal o kratkoročnih in dolgoročnih ukrepih, s katerimi namerava vlada nasloviti vse daljše zastoje na avtocestah. Krivec je opozoril, da je prometna pretočnost v zadnjem obdobju upadla, hkrati pa se povečuje tudi tovorni promet, kar vpliva tudi na poslabšanje prometne varnosti.

Golob je priznal, da problematiko razume, saj je sam dolgo let dnevno potoval med Ljubljano in Primorsko. “Razumem, da je vsakič, ko nastane zastoj, jeza neizmerna. Razumem tudi pozive, da je treba nekaj narediti,” je pojasnil premier.

Kot kratkoročne ukrepe je izpostavil delo Darsa na gradbiščih, kjer z izvajanjem hitrega prestavljanja prometnih pasov in odmikanjem zapor skušajo zmanjšati vpliv del na pretočnost prometa. “To ne pomeni, da zastojev ne bo, ti vsekakor bodo,” je opozoril Golob, a dodal, da bodo zaradi teh vlaganj v prihodnje zastoji manj pogosti in krajši.

Dolgoročna rešitev je v vlaganjih in preusmerjanju prometa

Premier je spomnil, da je Slovenija do leta 2009 imela nacionalni program izgradnje avtocest, nato pa se je to ustavilo. “Naša vlada je prva od leta 2009, ki je zares zastavila vlaganja v avtocestni križ, v izboljšave,” je poudaril in dodal: “Če hočemo avtocesto po dolgih desetletjih zanemarjanja obnoviti, morati dati denar in moramo si vzeti čas. In to počnemo.”

Golob je izpostavil tudi rekordna vlaganja v železniško infrastrukturo, ki potekajo vzporedno z investicijami v ceste. “V prihodnjem letu se pri vlaganjih v cestno in železniško infrastrukturo približujemo 1,2 milijarde evrov, letos so nanesla skoraj eno milijardo evrov,” je pojasnil. Takšen celosten pristop je po njegovem mnenju edini način, da se promet v Sloveniji dolgoročno razbremeni.

Nezadovoljstvo opozicije

Poslanec Krivec pa na odgovor premierja ni bil zadovoljen. Poudaril je, da bi vlada lahko pripravila tudi konkretne ukrepe za hitro razbremenitev avtocest, a jih ni. Spomnil je na predlog SDS o uvedbi nočnih vinjet, več del v nočnem času in na dolgotrajne postopke umeščanja projektov, ki zavirajo izvedbo izboljšav. Premier Golob je medtem vztrajal, da so vlaganja ključna in da je potrpežljivost nujna, če želimo videti konkretne rezultate.

Delitve: