Državne komisije za splošno in poklicno maturo so se odzvale na poziv Dijaške skupnosti Celje k spremembi sistema vrednotenja letošnje mature. Kot poudarjajo, med izpiti niso zaznali odstopanj, ki bi terjala sistemske spremembe ali bi dijake postavljala v slabši položaj.
Spreminjanje kriterijev ni mogoče med ocenjevanjem
Iz Državnega izpitnega centra so sporočili, da je “dokler ocenjevanje poteka, […] ni mogoče na noben način posegati v ocenjevalne kriterije”. O morebitnih spremembah meja za ocene se lahko razpravlja šele po končanem ocenjevanju, ko so znane ocene za vse dele posameznega izpita.
Po njihovih besedah so takšne odločitve izjema, ne pravilo: “Že odmik za en odstotek od oblikovanega predloga šteje kot opazna sprememba.” Zato predlog dijaške skupnosti za znižanje meje za pozitivno oceno pri matematiki s 50 na 45 odstotkov ocenjujejo kot “popolnoma neuresničljiv”, še bolj pa “nerealistično […] pričakovanje znižanja meje za pogojno pozitivno oceno na 30 odstotkov”.
Esej iz slovenščine in angleščina brez večjih težav
Na opozorila glede esejske naloge iz slovenščine so v komisiji odgovorili, da so “ocenjevalcem podali ustrezne usmeritve, tako da kandidati ne bodo oškodovani”. Dodali so, da je izbira odlomkov izključno v domeni matične predmetne komisije. Analiza ocenjevanja bo sicer opravljena, vendar komisija glede na dosedanje informacije “ne pričakuje izkazane potrebe za posege v določitev meja med ocenami”.
Tudi pri angleščini ni bilo zaznati težav: “Nismo prejeli nobenih informacij od ocenjevalcev, s šol ali od maturantov, ki bi nakazovale kak opazen problem ali celo potrebo po posegih v ocenjevalne kriterije.”
Poklicna matura: pritožbe po pozivu
V državni komisiji za poklicno maturo pravijo, da do poziva dijaške skupnosti niso prejeli nobenih informacij o domnevni večji težavnosti izpita iz angleščine. Statistične primerjave s preteklimi leti še niso možne, zato je “bojazen glede rezultatov in končne uspešnosti osnovo zgolj v izpitni negotovosti kandidatov med čakanjem na rezultate”.
O morebitni težavnosti izpita iz matematike pa so se začeli posamezni kandidati oglašati šele po pozivu iz Celja. “Iz doslej prejetih informacij ni bilo mogoče ugotoviti, da bi se […] pojavili tako izjemni problemi, da bi bili kandidati pri poklicni maturi 2025 zaradi njih v opazno slabšem položaju kot pretekle generacije.”
Ni več potrebe po prilagoditvah zaradi covida-19
Na očitke glede pomanjkanja prilagoditev zaradi epidemije so odgovorili, da po skupnem dogovoru vseh pristojnih organov, vključno z Dijaško organizacijo Slovenije, takšni ukrepi niso več potrebni.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje pa se je na poziv dijaške skupnosti odzvalo kratko: “Gre za strokovna vprašanja v pristojnosti državne maturitetne komisije.”