Ameriški proizvajalec pijač Coca-Cola je po pritožbah potrošniških organizacij obljubil spremembo praks označevanja embalaže. Potrošniške organizacije, vključno z Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS), so namreč opozorile na zavajajoče trditve o stopnji recikliranja plastenk.
Jasnejše označevanje recikliranja plastenk
Coca-Cola se je zavezala, da bo trditve o 100-odstotnem recikliranju plastenk omejila le na plastično telo steklenice, pri čemer bo ločeno navedeno, da to ne velja za pokrovčke in nalepke. Poleg tega se bo podjetje izognilo trditvam, ki dajejo vtis popolnoma zaprtega kroga recikliranja.
Zavajajoče trditve in okoljski vpliv
Potrošniške organizacije opozarjajo, da so trditve o 100-odstotnem recikliranju ter uporaba “zelenih” podob zavajajoče, saj ustvarjajo napačen vtis o neškodljivosti plastenk za okolje. ZPS pričakuje, da bodo pristojni organi spremljali uresničitev zavez Coca-Cole.
Poziv k širšim ukrepom
ZPS in druge organizacije pozivajo k podobnim zavezam tudi za druge velike proizvajalce, kot sta Danone in Nestle, ter k ukrepom na nacionalni ravni, kjer so zavajajoče trditve zaznali tudi pri podjetjih, kot sta Atlantic Grupa in Radenska. “Prav tako bi morala zavajajočo prakso prekiniti podjetja na nacionalni ravni. Pri nas so jo odkrili na plastenkah proizvajalcev Atlantic Grupa (Donat mg), Radenska in Jamnica Plus (Jana),” so zapisali.
Recikliranje plastenk v EU
Stopnja recikliranja plastenk PET v EU trenutno znaša 55 odstotkov, vendar je verjetnost, da bo reciklirana plastenka spet postala nova plastenka, le okoli 30 odstotkov.