Aktualno

Kakšna je kakovost kolesarskih poti? AMZS bo ocenjeval različne trase

Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) bo v Ljubljani, Kranju, Kopru, Velenju in Novem mestu ocenila skupno 75 kilometrov kolesarskih poti oziroma površin, ki jih uporabljajo kolesarji. Trase so izbrali v sodelovanju z lokalnimi društvi oziroma klubi, člani AMZS. Zveza je bila s projektom uspešna na letošnjem razpisu Mednarodne avtomobilistične zveze.

Ocenjevanje kolesarskih površin v teh petih mestih bo potekalo v sodelovanju s španskim podjetjem Factual, ki ima izkušnje z ocenjevanjem kolesarskih površin v več evropskih mestih, in s pomočjo digitalnega orodja oziroma s programsko rešitvijo za ocenjevanje kolesarske infrastrukture Lane Patrol.

Analiza kakovosti kolesarskih poti

Ta se uporablja predvsem za analizo varnosti in kakovosti kolesarskih poti oziroma pasov, saj pomaga prepoznati nevarnosti, pomanjkljivosti in infrastrukturne napake ter predlaga izboljšave.

Postopek ocenjevanja površin po tej metodologiji Lane Patrol obsega snemanje površin, obdelavo podatkov in pripravo poročila. Snemanje poteka s pomočjo mobilne aplikacije na kolesu, ki med vožnjo samodejno zajema geolocirane fotografije oziroma posnetke kolesarske infrastrukture.

Zbrane slike in podatki se sinhronizirajo v spletno orodje, kjer Lane Patrol “mapira” kolesarsko mrežo. Kolesarska površina oziroma pot se razdeli v segmente, za vsak segment pa se oceni več kot 40 atributov, kot so širina poti, označbe, ovire, zaščitne ograje, prehodi in križišča. Digitalno orodje nato določi ravni tveganja za posamezne segmente in samodejno pripravi scenarije izboljšav oziroma predloge sprememb.

Kolesarjenje, tako po dnevnih opravkih kot v rekreativne namene, je v Sloveniji vse bolj priljubljeno. Naloga in odgovornost vseh pristojnih institucij ter urbanistov in načrtovalcev kolesarske infrastrukture pa je, da je ta čim bolj varna za uporabnike. Upamo in želimo si, da bi ta pilotni projekt ocenjevanja kolesarske infrastrukture v Sloveniji okrepil prizadevanja za bolj varno mikromobilnost,” je povedal vodja področja varne mobilnosti pri AMZS Erik Logar.

Pričakuje, da bodo rezultati ocenjevanja znani konec marca 2026.

Delitve: