Vladni klicni center 114, ustanovljen pred dvema letoma po katastrofalnih poplavah, je sprva svetoval prebivalcem glede pomoči prizadetim. Danes svetovalci odgovarjajo tudi na vprašanja o pokojninski reformi, dolgotrajni oskrbi in bolezni modrikastega jezika. “Ljudje so včasih tudi hudi in se jezijo na ministre,” je za N1 povedal vodja klicnega centra Matjaž Florjanc Lukan.
Hiter odziv na bolezen modrikastega jezika
Ko je bolezen prizadela slovenske rejce drobnice in povzročila pogin več tisoč ovc, je približno 25 svetovalcev dobilo novo nalogo. “Ministrstvo za kmetijstvo smo prosili za gradivo, da se seznanimo z boleznijo in informacijami, ki jih lahko dajemo,” je povedal Florjanc Lukan. “Poskušali smo se postaviti v vlogo kmeta. V ekipi sta dva zaposlena na kmetijskem ministrstvu, eden od svetovalcev pa je tudi sam rejec drobnice.”
Svetovalci prihajajo z različnih ministrstev, a odgovarjajo na vsa vprašanja klicateljev. Če se število klicev poveča, ekipo okrepijo. “Vsi delamo v istem prostoru, da si lahko pomagamo, če kdo ne pozna kakšne informacije,” pravi Florjanc Lukan. Že 15 minut po javni objavi ministrstva so prejeli prvi klic.
Vsak dan kaj novega
Rejci sprašujejo predvsem o odvozu trupel, kontaktih veterinarskega inštituta, lokacijah kontejnerjev, dostopnosti repelentov, uveljavljanju višje sile in obveznosti cepljenja. “Kadar kdo pokliče z vprašanjem, na katero ne poznamo odgovora, se pozanimamo in pokličemo nazaj,” je zagotovil vodja centra.
Ko so ugotovili, da je linija za odvoz trupel preobremenjena, so se povezali z UVHVVR in uredili prevezavo številk. “Ker je ponekod zmanjkalo repelentov, smo se obrnili na veterinarsko zbornico, ki nam je posredovala seznam veterinarskih ambulant in klinik,” je dodal.
Svetovalci se vsak dan učijo novih informacij. “Poučili smo se tudi, kako se uporablja t. i. polivko oziroma repelente. Vsak dan širimo svoje znanje. Izvedeli smo tudi, da lahko vektorske krvosesne mušice, ki prenašajo bolezen, same letijo samo 100 metrov, veter pa jih lahko odnese tudi 100 kilometrov daleč,” še za N1 pojasnjuje Florjanc Lukan.
Največ vprašanj o dolgotrajni oskrbi
“Ljudje so veseli, da imajo številko, kamor se lahko obrnejo po ključne informacije,” pravi vodja centra. Klici se nanašajo tudi na poplavljena območja, pokojninsko reformo in predvsem na dolgotrajno oskrbo. “Imamo približno 650 tisoč upokojencev, več kot 20 tisoč ljudi v domovih za starejše, pri čemer so vpeti tudi svojci, ki pomagajo kriti plačilo, zato je teh klicev res veliko.”
Oktobra bodo znane tudi cene oskrbe, kar bo omogočilo še bolj konkretne odgovore. Ob najbolj obremenjenih dneh prejmejo do 300 klicev. “Človeka poslušamo in ga ne prekinjamo, na koncu pa ga vprašamo, ali ima še kakšno vprašanje. Vse si zabeležimo in vladi predamo vprašanja in kritike,” dodaja Florjanc Lukan.