Nemški trgovski gigant Lidl se je v Italiji znašel v središču pravnega škandala zaradi zavajajoče embalaže lastnih blagovnih znamk testenin. Italijanski urad za konkurenco in varstvo potrošnikov (AGCM) je ugotovil, da sta blagovni znamki Italiamo in Combino z uporabo nacionalnih simbolov, kot so italijanska zastava in motivi italijanske krajine, pri kupcih vzbujali vtis, da gre za izključno italijanske izdelke. V resnici pa je pšenica, uporabljena za te testenine, pridelana deloma v Italiji, v veliki meri pa tudi v tujini.
Na prvi pogled embalaža izpostavlja fraze, kot sta “Passione italiana” in “Tradizione italiana”, medtem ko majhen tisk na zadnji strani razkriva, da je izvor pšenice “EU in izven nje” – informacija, ki jo po oceni nadzornega organa večina potrošnikov spregleda.
Milijonska kazen in neuspešna pritožba
AGCM je to označil za nepošteno poslovno prakso in Lidlu leta 2023 izrekel globo v višini enega milijona evrov. Trgovec se je na odločitev pritožil pri sodišču v Rimu, vendar ni uspel dokazati, da je embalaža potrošniku nudila dovolj jasne informacije o poreklu surovin. Lidl je sicer trdil, da kar 40 % pšenice prihaja iz Italije, a to ni prepričalo sodnikov.
Čeprav je podjetje z embalaže odstranilo italijansko zastavo pri liniji Italiamo, naj bi po ugotovitvah sodišča še vedno uporabljalo podobne vizualne elemente, ki potrošnika zavajajo glede pravega izvora izdelka.
Več proizvajalcev pod drobnogledom
Lidl ni edini, ki se je znašel v središču nadzora – italijanske oblasti so pozornost namenile tudi podjetjem De Cecco, Divella in Auchan, ki so se kaznim izognila z bolj transparentnim označevanjem embalaže.
Kot odziv na tovrstne prakse je italijanski regulator napovedal, da bo do konca decembra 2025 za vse proizvajalce obvezno jasno označevanje porekla pšenice na prednji strani embalaže. Gre za pomemben korak k večji preglednosti na trgu in opozorilo trgovcem po vsej Evropi, da potrošniki pričakujejo poštenost, tudi na policah trgovin.