Avstrijski avtomobilski proizvajalec Magna Steyr se, kot poroča Forbes Slovenija, aktivno pogaja z več kitajskimi avtomobilskimi podjetji glede sestavljanja njihovih vozil v Evropi. Razlog za te pogovore je prizadevanje Kitajcev, da bi obšli visoke carine za uvoz električnih avtomobilov na evropski trg.
Glavnina pogovorov naj bi bila sicer osredotočena na Magnino graško tovarno, vendar se neuradno omenja tudi možnost uporabe proizvodnega obrata v Hočah. Po informacijah Forbes Slovenija naj bi se dogovarjanje z enim od kitajskih partnerjev odvijalo že dlje časa, vendar za zdaj še brez konkretnih odločitev.
Neimenovani vir blizu Magne Steyr potrjuje, da se med možnostmi resno razmišlja tudi o hoški lokaciji. Kljub temu v registru lobističnih stikov ni zaznati novejših srečanj s predstavniki države – zadnji vpis sega v konec maja 2023 in se nanaša na vračilo prejete subvencije.
V zadnjih dneh je v medijih zaokrožila informacija, da naj bi bila kitajska znamka električnih vozil Nio eden od kandidatov za prihod v Hoče. To povezavo je okrepilo nedavno srečanje gospodarskega ministra Matjaža Hana s predstavniki podjetja. Vendar pa vir iz Magne Steyr za Forbes Slovenija izrecno zanika, da bi šlo za Nio, in pojasnjuje: “Navedba potencialnega partnerja ni točna.” Nio je sicer prav včeraj napovedal širitev na sedem novih evropskih trgov, pri čemer Slovenije ni med njimi.
Proizvodnja bi zahtevala nova dovoljenja
Trenutno je v Hočah dejavna le lakirnica z zmogljivostjo do 100.000 vozil letno, kjer nekaj deset zaposlenih izdeluje prototipne dele. Če bi Magna Steyr želela na tej lokaciji dejansko začeti proizvodnjo vozil, bi morala vložiti vlogo za integralno gradbeno dovoljenje za karosernico in sestavljalnico. Po neuradnih informacijah teh postopkov še niso sprožili.
Avstrijski časnik Kleine Zeitung je pred kratkim poročal, da bi lahko Magna Steyr že junija v Gradcu začela sestavljati vozila kitajskih znamk Xpeng in GAC.