Gospodarstvo

Nova pravila za pridobivanje vozniškega dovoljenja: Kaj bo drugače?

Posodobitev vožniških dovoljenj

Evropski poslanci so potrdili posodobljena pravila za vozniška dovoljenja, ki med drugim zahtevajo dodatno znanje o mrtvih kotih, asistenčnih sistemih, varnem odpiranju vrat in nevarnostih uporabe mobilnih telefonov med vožnjo. Kljub temu v slovenskih šolah vožnje večjih sprememb ne pričakujejo.

Direktor šole vožnje Šmarca, Borut Žagar, je za Žurnal24 poudaril, da je večina teh vsebin že vključena v sedanji sistem usposabljanja:
“To ne bo vplivalo na višje število ur usposabljanja, niti ne bo povišalo stroškov usposabljanja.” Dodaja še, da kandidati sisteme spoznajo že pri teoriji in da šolska vozila že imajo večino zahtevane opreme. “Na glavnih izpitnih vožnjah je dovoljena uporaba asistenčnih sistemov, če jih premore samo vozilo,” še pravi.

Posodobitve naj ne bi posebno vplivale na poučevanje

Tudi v AMZS novosti ne vidijo kot nekaj revolucionarnega. Manuel Pungertnik za omenjeni medij pojasnjuje, da so mrtvi koti in asistenčni sistemi že zdaj del teorije: “Mrtvi koti in napredni asistenčni sistemi so že sedaj del teoretičnega dela vozniškega izpita.” Ocenjuje, da posodobitve ne bodo bistveno vplivale na poučevanje, saj se uporaba teh sistemov že zdaj razloži in demonstrira, njihova uporaba pa je odvisna od znanja kandidata in presoje učitelja.

Na izpitnih vožnjah se sicer do zdaj ni preverjalo uporabe sistemov, ki niso bistveni del vožnje, denimo opozorilnikov za mrtvi kot ali kamer za vzvratno vožnjo.

Podrobnosti znane šele po vnosu pravil v zakonodajo

Na Agenciji za varnost prometa (AVP) poudarjajo, da bodo podrobnosti znane šele po vnosu pravil v slovensko zakonodajo. Program pa že zdaj vključuje del o tehničnih lastnostih vozila. Kandidati morajo denimo poznati pomen opozorilnih lučk ter postopke ob njihovem prižiganju, so pojasnili za omenjeni medij.

Prav tako morajo vedeti, kje in kako preveriti količino olja in drugih tekočin, razumeti pa morajo tudi ključne elemente aktivne varnosti, kot so pnevmatike, zavore, ABS in ESP. AVP dodaja, da mora kandidat “prepoznati resne napake, ki lahko pomembno vplivajo na varnost cestnega prometa.”

Večjih pretresov tako ne bo, kandidati pa sisteme v veliki meri že spoznavajo danes.

Delitve: