Z mesecem septembrom se na embalaži slovenskega medu z zaščiteno geografsko označbo uvaja sistem označevanja z unikatno QR-kodo. Ta bo omogočala digitalni dostop do verodostojnih informacij o poreklu in pridelovalcu medu ter predstavljala dodatno varovalko pred ponaredki na trgu.
Manjše tveganje za distribucijo ponarejenega ali neustrezno označenega medu
QR-koda bo vsakemu potrošniku omogočila takojšen vpogled v ključne podatke o posameznem pridelovalcu medu: osebno ime oziroma naziv čebelarja, geografsko lokacijo pridelave, leto vključitve v shemo kakovosti, pregled opravljenih kontrol, potrdila o izobraževanjih in povezavo do spletne strani čebelarstva, kjer je bil med pridelan.
Na Čebelarski zvezi Slovenije (ČZS) ocenjujejo, da bo uvedba QR-kod pomembno prispevala k povečanju preglednosti znotraj sistema kakovosti ter dodatno zaščitila potrošnike pred zavajanjem. Tehnološka rešitev omogoča višjo stopnjo sledljivosti in zmanjšuje tveganje za distribucijo ponarejenega ali neustrezno označenega medu.
Kakšne kazalnike kakovosti mora med dosegati?
Uvedba sistema temelji na obstoječih evropskih shemah kakovosti, znotraj katerih ima Slovenija štiri certificirane vrste medu: slovenski med z zaščiteno geografsko označbo (ZGO), kočevski gozdni med, kraški med in istrski med z zaščiteno označbo porekla (ZOP). Vključitev v te sheme zahteva dosledno upoštevanje dobre čebelarske prakse, redne kontrole neodvisnih certifikacijskih teles ter skladnost s strožjimi kakovostnimi merili, kot jih določa evropska zakonodaja.
Med glavnimi kazalniki kakovosti, ki jih med iz shem kakovosti mora dosegati, so zlasti nižja vsebnost HMF (hidroksimetilfurfurala) in vode. HMF nastaja kot posledica segrevanja živil, bogatih s sladkorji, in se pri medu uporablja kot indikator toplotne obdelave ali dolgotrajnega skladiščenja. Vrednosti HMF pod dovoljenimi mejami potrjujejo ohranjenost naravnih lastnosti medu in ustrezno ravnanje s proizvodom v celotni verigi.
ČZS v uvedbi QR-kod prepoznava strateški korak k dvigu zaupanja v slovenski med ter okrepitev sistema varstva potrošnikov in zaščite avtentičnosti proizvodov z geografsko označbo.