Aktualno

Pariški Louvre po filmskem ropu draguljev ponovno sprejema obiskovalce

Pariški muzej Louvre je po nedeljskem ropu kronskih draguljev danes po treh dneh zaprtja ponovno odprl vrata za obiskovalce. Številčna ekipa preiskovalcev med tem nadaljuje lov za storilci, pri čemer jih vodi prepričanje, da je bila na delu organizirana kriminalna združba. Vrednost ukradenih draguljev je ocenjena na 88 milijonov evrov.

Vrednost ukradenih draguljev ocenjena na 88 milijonov evrov

Po pisanju francoske tiskovne agencije AFP so danes ob 9. uri prvi obiskovalci vstopili v muzej, Apolonova galerija, iz katere so bili ukradeni dragulji, pa ostaja zaprta.

Kot je v torek povedala pariška tožilka Laure Beccuau, je vrednost ukradenih draguljev ocenjena na 88 milijonov evrov. Dodala je, da tatovi seveda ne morejo pričakovati tega zneska, v kolikor bi prišli na “zelo slabo idejo, da nakit razstavijo in ga pretopijo“. Izrazila je upanje, da bodo imeli to v mislih, preden uničijo dragulje, ki so za Francijo neprecenljivi. Beccuau je tudi potrdila, da so v rop vpletene štiri osebe in dodala, da policija preiskuje prstne odtise, najdene na kraju zločina.

Tatovi odnesli neprecenljiv nakit iz 19. stoletja

Tatovi so v muzej prišli skozi okno s pomočjo transportne lestve in rezalne opreme. Rop je trajal le sedem minut, tatovi pa so odnesli devet kosov nakita iz 19. stoletja. Med begom so izgubili krono cesarice Evgenije, ki je padla na tla in se poškodovala. Policija po pisanju AFP pregleduje posnetke videokamer v okolici muzeja in na glavnih avtocestah, ki vodijo iz Pariza, da bi našli tatove, ki so pobegnili na skuterjih.

Direktorica Laurence des Cars, ki muzej Louvre vodi od leta 2021, se doslej javno še ni odzvala na rop, bo pa danes popoldne stopila pred senatni odbor za kulturo.

Pomanjkljiva varnost

Rop je sicer ponovno razvnel polemiko o pomanjkljivi varnosti v francoskih državnih muzejih. Poročilo francoskega računskega sodišča, ki ga je pridobila AFP in zajema obdobje od 2019 do 2024, je opozorilo na nenehne zamude pri nadgradnji varnostnih sistemov v Louvru, kjer je bila le četrtina enega krila pod videonadzorom.

V muzeju so se v torek odzvali na kritike, da so vitrine, ki ščitijo nakit, krhke, in pojasnili, da so bile nameščene leta 2019 ter da “pomenijo znatno izboljšanje varnosti”.

Oglasil se je tudi sindikat, in sicer s pritožbo, da so v Louvru zmanjšani število varnostnikov, čeprav se je obisk svetovno znanega muzeja, katerega obsežne zbirke vključujejo tudi Mono Lizo, močno povečal. Kot je poudaril predstavnik sindikata, “brez fizičnega nadzora ne gre”.

Okvarjen alarmni sistem

Po pisanju nemške tiskovne agencije dpa je sicer francoska ministrica za kulturo Rachida Dati je zavrnila obtožbe o neustreznih varnostih ukrepih v muzeju Louvre. “Ne, niso neustrezni. To je dejstvo. Varnostni ukrepi so delovali,” je v torek povedala v parlamentu.

Glede na opis poteka dogodkov, ki so ga podali preiskovalci, je sicer po pisanju dpa vprašljivo, ali se je alarm sprožil takoj, ko so vlomilci vstopili v razstavni prostor, ali šele minuto pred tem, ko so pobegnili skozi okno, skozi katero so tudi vstopili v muzej.

Didier Rykner, zgodovinar in ustanovitelj francoske spletne revije o umetnostni zgodovini La Tribune de l’Art, je namreč poročal, da je bil alarmni sistem na prizadetem oknu že pred mesecem dni označen kot okvarjen. Pri tem se je skliceval na notranje vire v Louvru, eden od njih naj bi bil “na zelo visokem položaju”. Ali je bila napaka medtem odpravljena, ni jasno, je dodal.

STA

Delitve: