Ljubljana je dan pred mednarodnim dnevom trajnostnega prometa na Kongresnem trgu predstavila prve avtobuse na vodikov pogon, ki jih bo uporabljal Ljubljanski potniški promet (LPP). Gre za začetek uvajanja te tehnologije v mestni javni prevoz, pri čemer nakup vozil sofinancira Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE). Nova vozila so opremljena z motivom podnebnih črt, vizualnim prikazom naraščanja globalnih temperatur, ki opozarja na vplive podnebnih sprememb.
Ministrstvo napoveduje postopno preusmerjanje k brezemisijskim rešitvam
Promet ostaja največji vir toplogrednih izpustov v Sloveniji, zato ministrstvo napoveduje postopno preusmerjanje k brezemisijskim rešitvam. Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer je ob predstavitvi znova opozoril, da bo podnebno nevtralnost mogoče doseči le z večjim deležem javnega prevoza in opuščanjem fosilnih goriv. Po njegovih besedah je cilj voznikom ponuditi dovolj zanesljive in udobne alternative, da se bodo lažje odločali za javni prevoz.

V okviru Podnebnega sklada je bilo občinam v letih 2023 in 2024 namenjenih 40 milijonov evrov za nakup brezemisijskih avtobusov in kombijev, v preteklem tednu pa je bil objavljen še razpis v višini 45 milijonov evrov. Z njim želi država spodbuditi nadaljnjo posodobitev voznih parkov po vsej Sloveniji. Občine, ki še razmišljajo o nadgradnji svojih sistemov, ministrstvo poziva k prijavi.
Vozila opravljajo tudi ozaveščevalno vlogo
Tudi Mestna občina Ljubljana poudarja pomen postopnega prehoda na čistejše tehnologije. Podžupan Boštjan Koritnik je spomnil, da mora mesto zagotoviti ustrezno infrastrukturo ter prebivalcem ponuditi dostopne možnosti trajnostne mobilnosti. V LPP novo fazo razvoja vidijo kot del širšega evropskega cilja, saj želijo v Ljubljani v prihodnjih letih zagotoviti javni prevoz z manjšim okoljskim odtisom.

Podnebne črte na avtobusih pojasnjujejo znanstveni podatki: prikaz barvnih odtenkov od modre proti rdeči ponazarja dvig povprečne temperature skozi desetletja. Vozila tako poleg svoje funkcije opravljajo tudi ozaveščevalno vlogo.

S predstavitvijo novih avtobusov se Ljubljana pridružuje evropskim mestom, ki testirajo ali že uporabljajo vodikove tehnologije. Če bo projekt uspešen, bi lahko vodik postal ena od možnosti pri širšem prehodu slovenskih mest v smer brezemisijske mobilnosti.













