Gospodarstvo

Pozor: Na slovenskih cestah se obeta kaos na najbolj obremenjenem odseku

Za vse, ki se vozite po primorski avtocesti, imamo dobro in slabo novico: tretji pas na odseku Kozarje–Vrhnika se vendarle premika v izvedbo, a projekt bo dolg in naporen, predvsem v poletnih konicah.

Dars je objavil obsežen razpis za “Celovita obnova ceste in objektov na odsekih AC A1 0051/0651 LJ (Kozarje)–Brezovica, 0052/0652 Brezovica–Vrhnika, 0053/0653 Vrhnika–Logatec, 0149 priključek Brezovica in 0150 priključek Vrhnika”, ki vključuje več odsekov med Ljubljano in Vrhniko. S tem se potrjuje, da je po septembrskem okoljevarstvenem soglasju izgradnja tretjega pasu zdaj tik pred začetkom.

Rok za oddajo ponudb je 22. januar, a zaradi morebitnih pritožb ni jasno, kdaj bo izvajalec izbran. Po optimističnem scenariju bi se gradnja začela v drugi polovici prihodnjega leta. Kot so zapisali pri Darsu: “Če bo postopek uspešno zaključen, se lahko prva dela začnejo v drugi polovici prihodnjega leta.”

Kako bo potekala širitev?

Na tem odseku tretjega pasu ne bodo gradili na novo, temveč bodo obstoječi odstavni pas preuredili v vozni pas in dodali odstavne niše. Takšna rešitev skrajša postopke, a vseeno zahteva več faz gradnje. Najprej je predviden začetek na relaciji Brezovica–Dragomer, nato še Dragomer–Vrhnika.

Promet bo večino časa tekel po dveh zoženih pasovih. Le pri določenih posegih bo potrebna kratka, največ polurna nočna popolna zapora.

Delo tudi ponoči, vse dni v tednu

V razpisni dokumentaciji je Dars zapisal: “Izvajalec del je dolžan izvedbo del organizirati tako, da bo dela izvajal ves svetli del dneva vse dni v tednu, tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih …” Pri delih, ki jih dopuščata okolje in tehnologija, se pričakuje tudi nočno delo: od rušitev in izkopov do asfaltiranja.

Vrednost projekta ne sme preseči 144,2 milijona evrov. Višje ponudbe bodo izločene. Izvajalec bo imel za zaključek GOI del največ 34 mesecev, kar pomeni skoraj tri leta gradbišča na enem najbolj prometnih delov slovenskih avtocest. Ko bo odsek dokončan, bo po levem pasu ponovno dovoljena hitrost 130 km/h, po desnem pa 110 km/h.

Medtem pa se bo treba oborožiti s potrpežljivostjo. Odseki Brezovica–Vrhnika so že zdaj med najbolj obremenjenimi; leta 2023 je tam dnevno vozilo več kot 70.000 vozil. Zato je ob zaporah in zoženjih v prihodnjih poletjih skoraj neizogiben prometni kaos.

Delitve: