Se v Italijo odpravljate z avtom? Bodite pozorni, saj vas že povsem vsakdanje vedenje za volanom lahko precej udari po žepu. Govorimo o vožnji z roko ali komolcem, naslonjenim na odprto okno – kar sicer deluje neškodljivo, a je v Italiji pravno opredeljeno kot prekršek.
Medtem ko v Sloveniji tega nihče ne sankcionira, vas na italijanskih cestah takšna ležerna drža lahko stane tudi več sto evrov, poroča portal N1.
Kaj točno je sporno?
Italijanski zakon o cestnoprometni varnosti (Codice della Strada) v 169. členu jasno določa, da “voznik in potniki ne smejo segati izven bočnega obrisa vozila”. To pomeni, da noben del telesa – naj bo to roka, glava ali noga – ne sme štrleti izven karoserije avtomobila.
V praksi to pomeni, da lahko že rahlo naslonjen komolec na odprto okno policisti obravnavajo kot kršitev, za katero je predpisana kazen od 85 do 338 evrov.
Tvegate tudi zaradi varnosti in nadzora
Poleg tega se lahko isti položaj obravnava tudi kot kršitev 141. člena istega zakona, ki od voznika zahteva, da ima med vožnjo popoln nadzor nad vozilom in je sposoben izvesti vse varnostne manevre. Če torej vozite z eno roko, ker je druga sproščeno oprta na rob vrat, vas lahko policisti kaznujejo še po tem členu, v tem primeru z denarno kaznijo med 42 in 173 evri.
Takšen položaj ni le pravno sporen, ampak tudi nevaren: zmanjšuje sposobnost hitrega odzivanja in povečuje tveganje za hujše telesne poškodbe v primeru nesreče, zlasti če roka štrli skozi okno.
Možne posledice tudi pri zavarovanju
Neprijetnosti se lahko nadaljujejo tudi po nesreči. Zavarovalnice v Italiji lahko v primeru ugotovljene malomarnosti, kot je vožnja z roko skozi okno, zmanjšajo višino izplačane odškodnine. In to tudi v primerih, ko nesreče niste povzročili vi.
Še ena zanimivost: italijanski zakon kot širino vozila ne upošteva stranskih ogledal, kar pomeni, da je toleranca za “štrleče” dele telesa še toliko manjša.
Čeprav se vožnja z odprtim oknom in komolcem, ki lovi sončne žarke, zdi povsem nedolžna, jo v Italiji jemljejo resno. Zato velja: če želite potovanje zaključiti brez kazni in dodatnih stroškov, naj roka ostane v vozilu, varnost pa na prvem mestu.