Aktualno

Pripravljeni na kolesarsko sezono? Vse, kar morate vedeti za varno in zabavno vožnjo po Mariboru in okolici

Sončni dnevi so kot nalašč za kolesarjenje. A preden se odpravite na pot, ne pozabite na pripravo – tako kolesa kot sebe. Na maribor24.si so z Žigo Ozvaldičem iz Mariborske kolesarske mreže govorili o osnovnih servisih, varnosti in idejah za izlete. Na Mestni občini Maribor pa so pojasnili, kako deluje sistem Mbajk.

Kolo pripravite na sezono

Servis je treba opraviti vsaj enkrat letno, opozarja Ozvaldič: “Ali je to na koncu ali na začetku sezone, je odločitev posameznika. Če znamo servis narediti sami, je to seveda še toliko boljše.” Pri tem je treba posebno pozornost nameniti zavoram: “Najlažje jih preverimo tako, da pritisnemo na sprednjo zavoro in potisnemo kolo naprej. Če se ne premika, zavore delujejo. Enako storimo z zadnjo zavoro, le da kolo potisnemo nazaj.”

Če potrebujete pomoč pri popravilu kolesa, se lahko obrnete tudi na Mariborsko kolesarsko mrežo, kjer imajo vsak četrtek odprt termin, poimenovan Bajk kuhna, kjer si lahko vsak z njihovo pomočjo popravi svoje kolo oziroma mu dajo kakšen nasvet, kako narediti ta osnovni servis, recimo ob začetku sezone.

Prav tako je pomembno, da preverimo stanje gum in zračnic. “Če kažejo razpoke ali znake obrabe, jih je treba zamenjati,” opozarja sogovorec. Zračnice morajo biti napolnjene na pritisk, ki je naveden na platiščih. Ne smemo pozabiti na gonilni sklop oziroma verigo, po domače, “ketno”, ki ne sme biti suha ali zarjaveta, ampak ravno prav namaščena z oljem, namenjenim prav za kolesarske verige.

Tudi vi se morate pripraviti

Priprava pa ni pomembna le za kolo, ampak seveda tudi za kolesarja. “Dobro je, da smo fizično pripravljeni, da ne odpovemo sredi poti, oziroma, da si, glede na svojo fizično pripravljenost, zadamo primerno kolesarsko pot. Pomembno je tudi, da ne precenimo svojega znanja oziroma svojih zmožnosti,” opozarja.

Čeprav čelada ni obvezna, je zelo priporočljiva, še posebej na daljših poteh. Prav tako je priporočljivo nositi svetla oblačila, saj smo tako bolj vidni in varni na cesti. “Glede samega popravila kolesa je dobro imeti s sabo kakšno orodje za montirat, oziroma za menjavo zračnice, recimo neko prenosno pumpico, v primeru, da imamo ‘gumidefekt’, da lahko vsaj osnovni servis naredimo na poti,” še svetuje.

Najlepše kolesarske poti okoli Maribora

Maribor z okolico ponuja pestro paleto kolesarskih poti – od lahkotnih ravninskih tras ob reki Dravi do zahtevnejših vzponov na Pohorju.  Predsednik društva je podal nekaj predlogov, kam se v okolici Maribora lahko odpravimo na izlet s kolesom:

  • Dravska kolesarska pot: Najbolj obiskana in primerna za vse starostne skupine, od družin do izkušenih kolesarjev.
  • Kolesarska pot Maribor – Ptuj: Ravna in večinoma ločena od prometa, poteka po označenih kolesarskih poteh ob reki Dravi.
  • EuroVelo 9: Daljinska evropska kolesarska pot, ki vodi skozi Maribor do Šentilja in naprej.
  • Pohorje: Za tiste, ki iščete izzive, je Pohorje odlična izbira. Lahko se povzpnete na Areh oziroma Mariborsko Pohorje in potem nadaljujete pot čez celotno Pohorje.
  • Kolesarski vlak do Štrekne: Poleti bo zopet vozil kolesarski vlak, ki omogoča lažji dostop do začetnih točk poti.
  • Celje – Maribor: Z vlakom se odpravite do Celja in nato s kolesom nazaj v Maribor, kolesarska pot je nova, lepo urejena in primerna za vse starostne skupine.

Mbajk: Mestno kolo za vsak dan

Če kolesa nimate, lahko po mestu vozite z Mbajkom., ki ga upravlja Mestna občina Maribor. Sporočili so, da so z delovanjem sistema izposoje koles zelo zadovoljni. Od njegove uvedbe leta 2022 se je sistem izkazal kot uspešen in priljubljen med občani ter obiskovalci mesta. Do danes je bilo zabeleženih več kot 1,5 milijona izposoj, število registriranih uporabnikov pa je preseglo 37.000. Mbajk razbremenjuje promet v mestu in ponuja okolju prijazno alternativo za vsakodnevne poti. “Povprečna vožnja z Mbajkom traja 12 minut, zato je sistem idealen za krajše mestne razdalje,” dodajajo na občini.

Občina sistematično širi mrežo postaj Mbajk, pri čemer se nove postaje umeščajo v radiju približno 400 metrov, kar omogoča povezano širitev izven mestnega jedra . Do zdaj je bilo vzpostavljenih 36 postaj, cilj pa je doseči več kot 70 postaj po celotnem mestu,” so povedali na MOM in pojasnili, da je sistem Mbajk del širše strategije trajnostne mobilnosti Mestne občine Maribor, ki vključuje tudi elektrifikacijo javnega potniškega prometa, vzpostavitev parkirišč P+R ter razvoj pametnih digitalnih rešitev za mobilnost. S temi ukrepi občina stremijo k zmanjšanju ogljičnega odtisa, izboljšanju kakovosti življenja ter večji dostopnosti in učinkovitosti mestnega prometa.

Delitve: