Eden največjih avtomobilskih koncernov na svetu, Stellantis, je prvo polovico leta 2025 zaključil s čisto izgubo v višini 2,3 milijarde evrov. V ozadju slabih rezultatov so predvsem visoki stroški prestrukturiranja in zaostrene razmere na ameriškem trgu, kjer so nove uvozne carine zamajale prodajne temelje podjetja.
Skupina Stellantis, pod okrilje katere sodijo avtomobilske znamke kot so Jeep, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo in Dodge, je po poročanju AFP in Reuters danes objavila, da so njihovi prihodki od prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani upadli za 12,6 odstotka, na 74,3 milijarde evrov. Prodaja vozil se je globalno zmanjšala za 6 %, pri čemer je bil najbolj prizadet severnoameriški trg, kjer so prodajne številke padle kar za 25 %.
Poslovno okolje je “izjemno volatilno”
V izjavi za javnost je vodstvo podjetja opozorilo, da “trenutno poslovno okolje onemogoča zanesljivo napovedovanje prihodnjih rezultatov.” Aprila so tako ukinili objavo celoletne napovedi. Analitiki navajajo, da je podjetje v prehodnem obdobju, ko skuša prilagoditi svojo strategijo elektrifikaciji, pri tem pa se sooča tudi z višjimi stroški surovin, večjim pritiskom sindikatov ter zapletenimi dobavnimi verigami.
Dodatne težave povzroča ameriška trgovinska politika. Po novi odločitvi administracije predsednika Donalda Trumpa, ki je uvoz avtomobilov iz tujine dodatno obremenila s 25-odstotnimi carinami, so namreč številni evropski proizvajalci v neugodnem položaju. V ZDA so se s tem močno povečali stroški za kupce vozil iz tujine, kar neposredno vpliva na konkurenčnost znamk znotraj koncerna Stellantis.
Vlaganja v električno prihodnost
Kljub finančnim pritiskom Stellantis nadaljuje s preusmeritvijo v električno mobilnost. V okviru dolgoročne strategije Dare Forward 2030 skupina načrtuje predstavitev 75 električnih modelov do konca desetletja, pri čemer si prizadeva za popoln prehod na baterijsko električna vozila (BEV) v Evropi in 50-odstotni delež BEV v ZDA do leta 2030.
V ta namen Stellantis gradi in širi kapacitete za proizvodnjo električnih vozil in komponent, med drugim v Maroku, kjer naj bi zmogljivost tovarne v Kenitri narasla na 70.000 vozil letno, ter v Italiji, kjer bodo v obratu Verrone od leta 2027 izdelovali električne pogonske module. Poleg tega podjetje razvija lastne modularne platforme STLA, ki bodo omogočale proizvodnjo različnih električnih modelov, od mestnih avtomobilov do SUV-jev in poltovornjakov z dometom do 800 kilometrov.