Obrabljene nemške ceste in železnice vse bolj zavirajo gospodarstvo, v najnovejši študiji ugotavlja ekonomski inštitut IW. Da jim prometna infrastruktura predstavlja vse več težav, je odgovorilo pet odstotnih točk več sodelujočih podjetij kot v podobni raziskavi leta 2022.
Poslabšanje opazili pri podjetjih vseh velikosti
Inštitut IW je v raziskavo vključil okoli 1100 podjetij, od katerih jih je 84 odstotkov odgovorilo, da pomanjkljiva infrastruktura vpliva na njihovo poslovanje, potem ko jih je bilo leta 2022 takšnih 79 odstotkov, leta 2018 67 odstotkov, leta 2013 pa 59 odstotkov, rezultate povzema nemška tiskovna agencija dpa.
Kot je izpostavil Thomas Puls iz inštituta, prometna infrastruktura postaja ovira za nemško gospodarstvo. Število podjetij, ki pravijo, da imajo težave zaradi prometne infrastrukture, je višje kot leta 2022, pa čeprav je gospodarstvo takrat še okrevalo po pandemiji covida-19 in posledicah ruske invazije na Ukrajino.
Poslabšanje so na IW opazili pri podjetjih vseh velikosti, še posebej pa so izpostavljena manjša podjetja.
Najpogostejše težava dotrajane ceste
Najpogosteje so podjetja kot problematične izpostavljala dotrajane ceste (92 odstotkov) in železnice (71 odstotkov). Približno tretjina podjetij je poročala tudi o težavah z zračnim in pomorskim prometom.
Puls rešitev med drugim vidi v posebnem zveznem investicijskem skladu, vrednem 500 milijard evrov. V železniški promet naj bi prihodnje leto iz njega vložili 19 milijard evrov, a hkrati je vlada v integralnem proračunu za železniški promet črtala 14 milijard evrov sredstev, še navaja dpa.
“Milijard ne bi smeli porabljati za krpanje lukenj v socialnih skladih. Denar je treba vložiti tja, kjer je najbolj potreben, sicer bomo zamudili priložnosti,” je še dejal Puls.













