Gospodarstvo

Nov standard EURO 7: To morate poznati vsi vozniki motornih vozil v Sloveniji

euro 7 standard slovenija

Okolje je vedno bolj na udaru, Evropska unija (EU) pa si prizadeva vnesti trajnost v vse segmente življenja. Eno od ključnih področij je tudi promet. EU tokrat uvaja standard Euro 7, najnovejši predpis za zmanjšanje emisij motornih vozil. Standard bo veljal za nova vozila in ima cilj omejiti emisije dušikovih oksidov, trdnih delcev ter drugih onesnaževal, hkrati pa povečati trajnost komponent, kot so baterije električnih in hibridnih vozil.

Kdaj začne veljati in kaj to pomeni za nas? Preberite v nadaljevanju.

Kdaj začne veljati?

Po podatkih Poročila o regulaciji EU 2024/1257 bo za nova osebna in lahka dostavna vozila (kategorije M1 in N1) začel veljati 29. novembra 2026. Za težja vozila in avtobuse bo uvedba standarda predvidoma kasneje.

Kaj bo Euro 7 spremenil ?

V blogu Avtomanija pojasnujejo: “Euro 7, ki začne veljati konec 2026, prinaša največ sprememb vse od časov, ko so dizli dobili filter trdih delcev. V ozadju priprave predpisov se je bila resna bitka med proizvajalci avtomobilov in evropskimi birokrati. Čeprav so prvi uspeli doseči nekaj sprememb, je Euro 7 poln zares težkih pravil, ko gre za nadzor emisij, vzdrževanje vozil in tudi trajnost baterije.”

Če pogledamo natančneje, nas čakajo: Strožje mejne vrednosti emisij izpušnih plinov, vključno z NOx in delci. Sledi tudi merjenje trdnih delcev že pri velikosti 10 nm in upoštevanje obrabe zavor, gum in drugih “ne-motornih” virov emisij.

Za električna in priključna hibridna vozila so določeni kriteriji življenjske dobe baterij, pri čemer mora kapaciteta po določenih letih ali prevoženih kilometrih doseči določeno minimalno vrednost. Sledi tudi uvedba digitalnega nadzora emisij (t. i. črne skrinjice) pri nekaterih vozilih.

Vpliv na slovenske kupce novih in starih vozil

Nova vozila, ki se bodo prvič registrirala po novem standardu, morajo izpolnjevati Euro 7. Strožji standardi bodo verjetno povzročili višjo ceno novih vozil, saj bodo proizvajalci morali vgraditi dodatne sisteme za nadzor emisij in trajnost komponent.

Rabljena vozila, ki ne dosegajo Euro 7, bodo postopoma manj zanimiva za kupce, kar lahko zmanjša njihovo tržno vrednost. Uvoz rabljenih vozil iz držav z nižjimi standardi bo še vedno možen, a bodo vozila pri nas imela nižjo “okoljsko vrednost”.

Tehnični pregledi in vzdrževanje

Za zdaj Euro 7 ne pomeni novih obveznih zahtev za tehnične preglede obstoječih vozil v Sloveniji. V prihodnosti se pričakuje večji poudarek na delovanju emisijskih sistemov, kot so katalizatorji, filtri delcev in regeneracija izpušnih sistemov. Kompleksnejši sistemi lahko pomenijo višje stroške servisa in redno vzdrževanje. Pri električnih in priključnih hibridnih vozilih bo treba spremljati stanje baterije in njeno garancijsko obdobje.

Kaj lahko naredite že danes?

Preverite emisijski standard svojega vozila (Euro 5, 6 ali novejši). Pri nakupu novega vozila preverite, ali bo izpolnjevalo Euro 7. Redno servisirajte katalizatorje, filtre trdnih delcev in druge emisijske sisteme. Pri električnih in hibridnih vozilih spremljajte življenjsko dobo baterije in njeno kapaciteto. Pri starejših vozilih razmislite o prodaji ali zamenjavi, saj bodo vozila, ki niso Euro 7, postopoma manj primerna za prihodnje trge.

Bodite pripravljeni na okoljske zahteve

Standard Euro 7 prinaša višje zahteve za vozila in strožje okoljske norme, ki bodo vplivale na cene, vrednost rabljenih vozil in stroške vzdrževanja. Za slovenske voznike to pomeni potrebo po večji informiranosti, rednem vzdrževanju in premišljenem nakupu vozil, da bomo pripravljeni na prihodnje okoljske zahteve.

Delitve: