Potek projekta KO-DI-RAM
Projekt KO-DI-RAM krepi in razvija digitalne kompetence mladih po Sloveniji. Ela o sami zasnovi pravi naslednje: “Zasnovan je kot serija delavnic za manjše skupine udeležencev in udeleženk, prek katerih mladi pridobijo temeljna znanja računalništva in informatike. Delavnice potekajo kot obšolske dejavnosti na osnovnih ter srednjih šolah po vsej državi, saj želimo dostop do znanja omogočiti kar največ mladim.” Delavnice pokrivajo teme računalniškega mišljenja, blokovnega in tekstovnega programiranja, fizičnega računalništva, spletnega bontona in spletne varnosti.
Vir: arhiv Zavoda 404
Nepogrešljive kompetence za profesionalno in zasebno rabo
Sogovornica pravi: “Projekti, kot je ta, mladim skozi strukturirano serijo delavnic predstavijo širok spekter digitalnih orodji in znanj brez katerih danes ne gre.” Program je tako odlična vstopna točka, skozi katero lahko mladi stopijo v stik s digitalnimi kompetencami. Digitalna orodja ter napredna tehnologija niso pomembna le v času šolanja udeležencev, ampak se bodo učenci z njihovo uporabo srečevali skozi celotno profesionalno ter zasebno življenje. Zaradi neprestanega razvoja digitalnih orodij bo za učinkovito rabo orodij potrebno stalno učenje. Zato projekt mlade spodbuja, da se naučijo sami prepoznati prednosti uporabe digitalnih orodij ter njihovo uporabo samostojno nadgraditi tudi po delavnicah.
Za projektom KO-DI-RAM stoji cel spekter deležnikov
V projektu sodeluje Zavod 404, Fakulteta za računalništvo in informatiko UL, Fakulteta za matematiko in fiziko UL ter učitelji na osnovnih in srednjih šolah po Sloveniji. Projekt sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo, ki mladim omogoča brezplačno udeležbo na delavnicah. S prvo izvedbo projekta KO-DI-RAM so začeli v letu 2023. Zaradi dobrega sprejema projekta pa so se odločili projekt ponoviti tudi v šolskem letu 2024/2025 nič drugače pa ne bo tudi v letošnjem šolskem letu, saj ravno poteka vpis.
Vir: arhiv Zavoda 404
Povratni odzivi na projekt KO-DI-RAM so spodbudni
Povratni odzivi so bili po besedah sogovornice: “… izjemno pozitivni, mlade v splošnem tehnologija in digitalni svet zelo zanimata. Navdušeno sprejemajo predvsem programerske izzive in radovedno spoznavajo programiranje mikrokontrolerjev.” Vedno večje zanimanje za projekt pa potrjuje, da se tudi starši zavedajo, kako dragoceno je prejeto znanje. Dober odziv so prejela tudi pripravljena gradiva za delavnice, ki pokrivajo široko paleto digitalnih kompetenc.
Za konec Ela pohvali vse angažirane izvajlce in pove, da so kvalitetna gradiva so rezultat združevanja raznolikih izkušenj na področju digitalnega izobraževanja, ki jih v ekipo prispevata prof. mag. Matija Lokar in prof. dr Andrej Brodnik ter bogate izkušnje Zavoda 404 na področju neformalnega STEM izobraževanja.
Več o projektu KO-DI-RAM na povezavi.