Nove ameriške carine, ki jih je uvedla administracija Donalda Trumpa, že povzročajo preglavice nekaterim slovenskim izvoznikom. Čeprav ZDA za Slovenijo niso najpomembnejši trgovinski partner, so za določena podjetja ključnega pomena. Forbes Slovenija piše, kako se s temi izzivi spopadajo štiri slovenska podjetja.
Sij se sooča z zadržanostjo kupcev
Skupina Sij je ena izmed najbolj prizadetih. Carine na jeklo in aluminij so se namreč podvojile na 50 %, kar je ameriške kupce naredilo bolj zadržane. Posledično Sij opaža, da kupci odlagajo naročila in ne kupujejo več na zalogo. Podjetje količine preusmerja na Bližnji vzhod in v Evropo, kjer pa so cene pod dodatnim pritiskom. Kot pravijo, si želijo, da bi bil “ponovno vzpostavljen trgovinski dogovor na podlagi kvot ter da bodo EU in ZDA usklajeno zaščitile svoje trge in industrijo pred negativnimi učinki nepoštenih trgovinskih praks.”
Dewesoft ostaja na trgu kljub višjim carinam
Za podjetje Dewesoft, ki v ZDA ustvari skoraj 40 % prihodkov, so uvedli 15-odstotne carine na njihove merilne instrumente, za katere je prej veljala ničelna stopnja. Kljub temu podjetje cene ne namerava zvišati, saj jim ZDA ostajajo strateški trg. So pa kritični do nastalih razmer in pravijo: “Zdi se nerazumljivo, da Evropa in ZDA ne vzpostavljata močnejših medsebojnih povezav, temveč gradita nove pregrade. Tu Evropa zagotovo ni dobro opravila svojega dela.”
Sibo G in Incom se prilagajata
Tudi druga podjetja iščejo rešitve. V podjetju Sibo G so se odločili za povečanje lastne proizvodnje v ZDA, s čimer se carinskim dajatvam večinoma izognejo. Dodatne stroške na preostalo blago v celoti prenesejo na kupce. Podobno se prilagajajo v podjetju Incom, kjer se 15-odstotne carine seštevajo z že obstoječimi 17-odstotnimi dajatvami za zaščito mlečne industrije. S partnerji se pogovarjajo o rešitvah, kot so logistične optimizacije in komercialni dogovori. Kot poudarjajo, “zagotovo pa nihče ne bo povsem ušel učinku carin – ne mi, ne naši kupci, ne trgovci in na koncu tudi ne potrošniki.”