Ameriško tehnološko podjetje Uber, znano po svoji digitalni platformi za posredovanje prevozov in dostave, naj bi z dejavnostjo v Sloveniji pričelo predvidoma 20. maja 2025. Novico je danes sporočilo Veleposlaništvo Združenih držav Amerike v Sloveniji, ki ob tej priložnosti organizira dogodek pod pokroviteljstvom odpravnica poslov Melanie Arreaga.
Zagotavlja, da bo delovalo v skladu z vsemi veljavnimi predpisi
V uradnem vabilu so poudarili, da prihod Uberja kot enega vodilnih globalnih ponudnikov mobilnostnih storitev predstavlja pomemben korak k razvoju trajnostnih in dostopnih rešitev mobilnosti v regiji ter krepitvi inovacijskega okolja. Uber je aprila za spletni medij Žurnal24 potrdil, da preučuje vstop na slovenski trg in pri tem aktivno ocenjuje lokalni zakonodajni okvir. Podjetje zagotavlja, da bo v primeru začetka poslovanja v Sloveniji delovalo v skladu z vsemi veljavnimi predpisi, kot to počne tudi na drugih trgih, kjer je prisotno.
Zanimanje podjetja za začetek dejavnosti v Sloveniji je potrdilo tudi Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Poudarili so, da Uber namerava svoje storitve izvajati skladno z obstoječo zakonodajo, ki v Sloveniji trenutno za avtotaksi prevoze zahteva uporabo taksimetra kot edine uradno priznane oblike merjenja in obračunavanja prevoženih relacij.
Digitalne platforme, kot je Uber, katerih aplikacije omogočajo neposredno obračunavanje storitev, za zdaj niso izrecno zajete v zakonodajnem okviru, kar pomeni, da bo za popolno integracijo tovrstnih rešitev morebiti potrebna prilagoditev zakonodaje.
Kaj to pomeni za taksiste?
Pretekli poskusi zakonodajnih sprememb v tej smeri, zlasti v času vlade Janeza Janše, so naleteli na politične in strokovne zadržke. Leta 2021 je bila sicer sprejeta novela zakona o prevozih v cestnem prometu, ki bi omogočila delovanje Uberja v Sloveniji, vendar je bila ob menjavi oblasti razveljavljena v okviru zakona za zmanjšanje političnih posegov in krepitev pravne države.
Potencialni vstop Uberja v Sloveniji sproža zadržke med obstoječimi ponudniki taksi storitev. Predstavniki taksi dejavnosti izražajo pomisleke glede preglednosti pogojev dela in konkurenčne poštenosti. Med drugim opozarjajo, da Uber voznikom ne predstavi enotnih pogojev sodelovanja, kar otežuje regulacijo in nadzor.
Ob podobnih napovedih v preteklosti so taksisti organizirali več protestnih aktivnosti, tudi z začasno zaustavitvijo prometa v središču Ljubljane, kjer so med drugim izrazili nasprotovanje vstopu platforme na trg ter nezadovoljstvo z zdravstvenimi in tržnimi ukrepi takratne vlade.